Enkele vraagjes...

myright
Topic Starter

Enkele vraagjes...

#1 , 12 dec 2009 12:38

1. Wanneer iemand diefstal of heling pleegt, is de correctionele rechtbank toch bevoegd?
Maar hoe zit het juist in eerste en tweede aanleg? Hoe verloopt dat proces, rekening houdend met het onderwerp (diefstal en heling)?

2. Als ik zonnepanelen wil plaatsen, hoe kom ik er dan achter of dit een vlaamse of federale aangelegenheid is?

3. De arbeidsrechtelijke situatie van leden van het gezin, geregeld door de wet op de arbeidsovereenkomsten of niet?

Ik heb nog enkele vragen, je mag me altijd een berichtje sturen als je me kan helpen...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
myright
Topic Starter

#2 , 12 dec 2009 13:04

En nog iets... als een bouwfirma slechte betalers heeft, welke rechtbank is bevoegd?
Voor particulieren?
Voor bedrijven?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 dec 2009 17:12

diefstal en of heling van goederen is coorectioneel vervolgbaar - normaal bij eerste aanleg in beroep bij Hof van beroep - cassatie -- bij cassatie
Behalve wanneer van de verdachten een statuut voorrang van rechtsmacht zou hebben dan start men zo wie zo bij Hof van beroep.
Na samenstellen van dossier door openbaar ministerie zal deze de zaak wordne gedagvaard en krijgen verdachten en getuigen een brief om te verschijnen voor de bevoegde rechtbank.(Raadkamer heeft daar ook een rol)
Zonnepanelen hangt af van het gewest waar de woning staat.

Als die leden van een gezin in een firma werken die eigendom is van een familielid vb moeder wel.
Het gezin valt onder familierecht en niet onder arbeidsrecht - er is geen vorm van contract of overeenkomst noch van enige verbintenis tss familieleden
(Wel een bloedband of een juridische band ( nieuw samengesteld gezin)).

Reclame

Terug naar “Archief”