Mijn vroegere buurvrouw was een alleenstaande, bij momenten zeer labiele vrouw met een kind van 7.
Wat ik in die korte tijd dat ze hier woonde zag, hou je niet voor mogelijk.
Ze zette het kind 's nachts in ondergoed op straat om 5 minuten later tot inkeer te komen, ze zit aan de drank, slaat haar kind alsof het een boksbal is,... Had daar allemaal zicht op van bij mij thuis en ze heeft me een tijdje in vertrouwen genomen. Ze koopt haar kind om met cadeautjes zodat het zou zwijgen ( heeft ze me zelf verteld) met geld dat ze krijgt van getrouwde minnaars ( die ze zonder gene ontvangt in het bijzijn van het kind)
Ze heeft weinig contact met de familie, ziet er totaal niet marginaal uit, maar wat dat kind moet meemaken, is vreselijk. Ik heb er eens op gepast en dan zei hij me dingen waarvan ik zeg: daar liegt een kind niet over.
Ik zou puur in het belang van het kind dit ergens willen melden, maar ben bang van haar reactie als ze weet dat ik dat heb aangegeven. Ze kan zeer agressief uit de hoek komen.
Waar kan ik terecht? Ik ben een buitenstaander, wil mezelf niet in moeilijkheden brengen. Wat kan ik doen?