kindermishandeling ex-buren

Loria
Topic Starter

kindermishandeling ex-buren

#1 , 26 dec 2009 19:43

Mijn vroegere buurvrouw was een alleenstaande, bij momenten zeer labiele vrouw met een kind van 7.
Wat ik in die korte tijd dat ze hier woonde zag, hou je niet voor mogelijk.
Ze zette het kind 's nachts in ondergoed op straat om 5 minuten later tot inkeer te komen, ze zit aan de drank, slaat haar kind alsof het een boksbal is,... Had daar allemaal zicht op van bij mij thuis en ze heeft me een tijdje in vertrouwen genomen. Ze koopt haar kind om met cadeautjes zodat het zou zwijgen ( heeft ze me zelf verteld) met geld dat ze krijgt van getrouwde minnaars ( die ze zonder gene ontvangt in het bijzijn van het kind)

Ze heeft weinig contact met de familie, ziet er totaal niet marginaal uit, maar wat dat kind moet meemaken, is vreselijk. Ik heb er eens op gepast en dan zei hij me dingen waarvan ik zeg: daar liegt een kind niet over.

Ik zou puur in het belang van het kind dit ergens willen melden, maar ben bang van haar reactie als ze weet dat ik dat heb aangegeven. Ze kan zeer agressief uit de hoek komen.

Waar kan ik terecht? Ik ben een buitenstaander, wil mezelf niet in moeilijkheden brengen. Wat kan ik doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 26 dec 2009 23:02

Meld het aan de wijkagent of via de school van het kind. De school zal, samen met het CLB,l ook stappen ondernemen om het kind te beschermen.

Tope

#3 , 27 dec 2009 12:22

Contacteer het Vertrouwenscentrum Kindermishandeling van jouw provincie:
http://www.kindermishandeling.org/VK/default.jsp

Melden
Praten over kindermishandeling is voor veel mensen niet evident.
Vaak hebben mensen angst om anderen ten onrechte te “beschuldigen”. Toch is het van het grootste belang dat een vermoeden van kindermishandeling niet verloren gaat.
Je aanvoelen of inzicht bespreken met anderen is vaak een eerste stap om verandering voor een kind en zijn gezin mogelijk te maken.

Het vertrouwenscentrum is er om met mensen in dialoog te gaan en te kijken welke hulp nodig of mogelijk is. Als je dus het vermoeden hebt dat een kind mishandeld, verwaarloosd of seksueel misbruikt wordt, kan je bij het VK terecht voor een advies of een concrete hulpvraag.

Anonimiteit is mogelijk
Beslis je om melding te maken van kindermishandeling, dan kan je dat ook doen zonder dat je identiteit bekendgemaakt wordt aan het gemelde gezin.

Om hulpverlening de beste kansen te geven, kan het belangrijk zijn dat het gezin in kwestie weet wie er zich zorgen maakt en een melding gedaan heeft. Het VK bespreekt met de melder de voor- en nadelen van anonimiteit en houdt zich aan de afspraak die er met de melder gemaakt is.
Unquote

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 dec 2009 15:08

U kan ook naar de dienst slachtofferhulp gaan van uw plaatselijke politiezone - die zullen u zeker verder begeleiden

vb Slazo Antwerpen tel 03/320.92.30

Terug naar “Archief”