Openbare terechtzetting

sven.v
Topic Starter

Openbare terechtzetting

#1 , 06 jan 2010 13:44

Hallo,

Ik heb reeds een topic geopend over de zaak tussen mij en een internetbedrijf betreft onbetaalde facturen, http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?p=59719

Nu is deze zaak verdaagd naar een openbare terechtzitting dat morgen plaatsvindt en vroeg ik mij af wat ik moet verwachten. Ik heb geen advocaat en heb geen juridische info gewonnen, het is deels puur voor ervaring dat ik er naartoe zou gaan. Ik ben wel op consultatie geweest bij de wetswinkel, echter was het personeel niet aanwezig wegens sneeuwval. Hierna was het kerstperiode en waren ze ook niet open. Daarnaast zit ik nu in mijn examenperiode..

Om nog eens alle feiten op te noemen:

- Op 13 jarige leeftijd heb ik een bestelling gedaan voor een internetdienst waarbij de betaling geschiedde per jaar
- De facturen die mij toegezonden werden heb ik nooit betaald
- Ik heb de dienst uiteindelijk op mijn 15 jarige leeftijd wel even gebruikt
- Ik heb opgezegd op 17 jarige leeftijd en dit werd per e-mail afgehandeld

- Het bedrijf heeft op zijn website geen algemene voorwaarden ter beschikking en ik diende ook met niets akkoord te gaan bij het plaatsen van de bestelling
- Ik dien schijnbaar alleen de facturen te betalen van het jaar waarin ik de dienst even gebruikt heb
- De facturen heb ik niet meer en de herinneringen die mij per e-mail toegezonden werden zeggen niets over wat het gaat, afgezien van het factuurnummer en het bedrag en soms ontbreken hun bedrijfsgegevens

- Ik heb een aanmaning ontvangen van de gerechtsdeurwaarder betreft de openstaande facturen om te verschijnen voor de vrederechter, deze datum is dan uiteindelijk verplaatst geweest naar morgen

Hoe gaat de terechtzitting in zijn werk en heb ik enige kans om mijzelf te verdedigen?

Bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jan 2010 18:34

U plaatst uzelf in een moeilijke positie om nu pas info te vragen over deze procedure als de zitting morgen is.

De normale gang van zaken is dat u uw verweer op papier zet (conclusie), en dit overmaakt aan de advocaat van de tegenpartij en de rechtbank.

U moet dit in principe tijdig doen. Door tot op de zitting te wachten om dit te doen loopt u het risico dat de tegenpartij vraagt dat de rechter er geen rekening mee houdt.

U kan op papier zetten dat u vraagt de overeenkomst nietig te verklaren omdat u minderjarig was en benadeeld bent. Het gevraagde bedrag is niet in verhouding tot het gebruik dat u van de dienst gemaakt hebt en uw toenmalige financiële middelen.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Archief”