Niets meer gehoord tot plots een schrijven van een gerechtsdeurwaarder, die niet meer het oorspronkelijk gevorderde bedrag van 75 euro eiste, maar wel 114 euro ? Ik weigerde aangezien ik nooit een eerder schrijven had ontvangen.
Enkele dagen later een schrijven van dezelfde deurwaarder met een onduidelijk 'niet afgehaald' bericht van aangetekend schrijven (zonder mijn naam, referentie,....). Ik heb het EERSTE SCHRIJVEN werkelijk nooit ontvangen.
Aangezien ik de feiten echter erkende, heb ik onmiddellijk het bedrag van 76,60 euro, gevorderd door de Lijn, betaald. Ik beschouw daarmee mijn schuld ook als voldaan.
Gerechtsdeurwaarder blijft nu mij echter schrijven om zgn nog 43,62 euro te vorderen. Ik ontken de feiten niet, dat zijn de consequenties die men moet dragen indien men na 10 jaar nog eens de tram neemt en niet weet dat je een gekocht ticket ook moet ontwaarden

En zelfs indien – om welke reden ook – het eerste schrijven verloren ging, zou het toch niet onredelijk zijn om ten minste een aanmaning te sturen alvorens iemand al deze extra, en niet gerechtvaardigde kosten, aan te smeren. Ik ben niet van adres veranderd ondertussen.
Ik heb tevens de lijn aangeschreven, maar die antwoorden dat dossier werd overgemaakt aan de gerechtsdeurwaarder, en ik het met hem moet afhandelen. En de gerechtsdeurwaarder wil met mij 'niet in discussie' gaan (dit zijn de woorden in zijn email). Enkel maar dat ik moet betalen.
Dit is toch niet ernstig meer ? Heeft iemand aub suggesties ? Het gaat me hierbij niet over het geld, wel het principe.