btw inclusief of exclusief

jarrebezeke
Topic Starter

btw inclusief of exclusief

#1 , 26 feb 2010 14:41

Ik heb bij mijn aannemer een contract getekend waarbij niets vermeld staat van BTW. Ik heb me laten vertellen, indien er geen melding van btw is, de btw inclusief zou zijn. Klopt dat? Alvast bedankt voor de reactie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 feb 2010 16:44

Als u partikulier bent kan dat maar ...aannemer in nogal wat gevallen kan u een verminderd tarief hebben als uw woning ouder is dan x jaar.

Als u handelaar bent dan is de prijs exclusief maar bij offertes en zo staat steeds bedrag exlusief en dan maatstaf van heffing 21% - bedrag
totaal bedrag.

eventjes gespiekt - op onze offerte van CV staat alle prijzen zonder BTW en BTW bedrag per item. Op de factuur idem dito iets andere prijzen totaal gezien kleine aanpassingswerken min en plus

PS heeft die aannemer een registratienr 022 en nog wat??

j.demoor

#3 , 01 mar 2010 16:13

“Art.3.De aangeduide prijs of het aangeduide tarief moet de door de consument te betalen totale prijs of het totale tarief zijn, waaronder is begrepen : de belasting over de toegevoegde waarde, alle overige taksen en de kosten van alle diensten die door de consument verplicht moeten worden bijbetaald.Art.102.Met geldboete van 250 tot 10 000 frank worden gestraft, zij die de bepalingen overtreden:1. van de artikelen 2 tot 5...betreffende de prijsaanduiding...”(14 JULI 1991. - Wet betreffende de handelspraktijken en de voorlichting en bescherming van de consument).

‘indien er geen melding van btw is‘,kan uit voornoemd art.3 afgeleid worden dat ‘de btw inclusief zou zijn’.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Archief”