Hallo,
Mei 2009 zijn mij ouders naar het buitenland verhuist. Bij De Post kan je je post laten doorsturen van je oud adres naar je nieuw adres.
Ze hebben het naar mijn adres laten doorsturen zodat ik het weer zou verder sturen naar hun. Later heb ik dan weer gelezen dat ze dit ook naar hun buitenlands adres konden laten sturen, wat volgens hun veel duurder was...
Na een maand of 2 waren wij dit grondig beu, rekeningen en veel reclame bovenop onze eigen post. We hebben toen op de hele stapel brieven het adres doorstreept en vermeld: woont niet op dit adres.
Postman stond na 2-3dagen voor de deur,die man doet natuurlijk gewoon zijn werk maar vroeg naar meer uitleg. En na onze uitleg te doen, zei hij dat hij eens ging zien wat hij voor ons kon doen.
Uiteindelijk toch geen brieven meer ontvangen. Of toch de meeste. Maar soms zat er wel een brief voor mijn ouders tussen waarbij ik dan gewoon het adres doorstreepte en er weer onder zette: woont niet op dit adres, en het in de brievenbus stak.
Na een tijdje merkte ik wel dat die ene brief steeds weer bleef terug komen, eerst op mijn moeders naam en nu op mijn vadersnaam. Er staat geen afzender op maar wel een Postbusnummer en Rotterdam.
De laatste keer dat ik die heb ontvangen heb ik hem geopend omdat ik het zodanig beu was, en het gaat om een schuldinvordering. Via een juridisch bureau.
Daarbovenop heb ook een brief van de finacien gekregen voor mijn ouders, die heb ik zoals de man van de belastingen zei, doorgestuurd heb.
Kan men mij hier nu voor verantwoordlijk maken dat ik de brief heb geopend? En als mijn ouders nu niet reageren op de belastingsbrief of op de brief van het juridisch bureau, krijgen wij het dan op onze kop?
Want ben er niet zeker zo van dat ik alle brieven heb teruggestuurd en misschien per ongeluk heb weggegooid...