Wat betekent "rechtzetting artikel" !?

infoad
Topic Starter

Wat betekent "rechtzetting artikel" !?

#1 , 20 mar 2010 06:46

Begin dit jaar ontving ik "A-W2-L2" met daarop "Het bedrag van de aanslag in uw voordeel is: ..."

Gisteren ontving ik "A-W3-L1" met daarop "Rechtzetting artikel" en "Saldo: € 0,00"

Ik zag te laat dat het om hetzelfde ging, anders had ik contact genomen met de vermelde dienst.

Iemand die mijn info kan verschaffen??

Bedankt!

update: Na controle zie ik dat het eerder genoemde bedrag op document "A-W2-L2" niet overeenkomt met het uitbetaalde bedrag. Heeft het dan gewoon te maken met dat men in het eerste een foutieve bedrag heeft vermeld? En ik moet me dus geen zorgen maken over een eventuele terugbetaling!?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 20 mar 2010 13:35

Kijk in eerste instantie eens naar het aanslagjaar waarop het betrekking heeft. Ik vermoed dat dat jaar U of uw echtgenote werkloosheidsvergoedingen heeft getrokken. In dat geval betreft het een automatische herziening van uw aanslag voor dat jaar. Er was door één of ander hoger gerechtshof beslist dat de anomalie die er was qua belastingvermindering sinds 2005 moest rechtgezet worden.
Indien er slechts één van de twee belastingplichtigen werkloos was , geeft de herziening NUL als resultaat. Dit is waarschijnlijk de bevestiging.
Indien beiden werkloos waren , geeft deze herberekening een mooi getal.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

infoad
Topic Starter

#3 , 20 mar 2010 21:35

Bedankt voor de reactie.

Het gaat hier om aanslagjaar 2008, en ik ben toen geloof ik een aantal maanden werkloos geweest. Ik ben ondertussen zelfstandige in hoofdberoep.
Mijn echtgenote heeft ervoor gekozen om voor de kinderen te zorgen, en heeft dus geen beroep.

Als ik het goed heb begrepen gaat het hier om een nieuwe regel, afkomstig van een vonnis, waarbij men nogmaals de inkomsten berekent.
Nu wil het toeval dat ik ook een lager bedrag uitbetaalt gekregen heb, dan eerder vermeld stond.

Voor mij is het van belang dat ik niets moet bijbetalen, want als zelfstandige heb ik net enkele investeringen gedaan en kan dit missen als kiespijn. :shock:

Reclame

Terug naar “Archief”