wat gebeurt er als...

sony
Topic Starter

wat gebeurt er als...

#1 , 21 mar 2010 09:32

hallo..
ik heb een schuld van 1500euro,van 2700euro,1390euro.
nu is er een deurwaarder geweest en heeft beslag genomen en word openbaar verkocht.
dat is een opvraging van de schuldeiser van 1500euro.
nu men gerief word verkocht,meubels,en electronische aparaten.
nu als dat verkocht is maar de opbrengs heeft maar 900euro opgebracht.
dus is er nog een 600 te kort.
wat er kan er dan nog gebeuren?
kunnen ze dan beslag nemen op men uitkering?
men uitkering is een 980 per maand.
of word er iets anders gedaan?
en wat als er een andere deurwaarder komt van een andere schuld,om beslag nemen van goederen,maar er is niks meer. kan die dan men uitkering in beslag nemen?
wat kan er dan gebeuren?
kan iemand me uitleg geven.
dank u.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 21 mar 2010 11:52

Wend U tot het OCMW van uw gemeente voor schuldbeheer. Misschien is een gerechterlijke aanvraag tot schuldbemiddeling wel aangewezen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

JohnD

#3 , 21 mar 2010 12:35

Dacht ik ook, onmiddellijk schuldbemiddelling aanvragen. Je had het nooit zover mogen laten komen. En dan nog voor zo'n klein totaal aan schulden.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

j.demoor

#4 , 22 mar 2010 18:02

Niet alle lichamelijk roerende goederen zijn vatbaar voor beslag: zie opsomming niet beslagbare goederen in art.1408 Gerechtelijk Wetboek.

“Art.1409.§ 1. Bedragen uitgekeerd ter uitvoering van(zie ook art.1410)...Het gedeelte van genoemde bedragen dat 27 000 frank(=geïndexeerd 977,00 euro in 2010) per kalendermaand niet te boven gaat, is niet vatbaar voor overdracht of beslag...”(Gerechtgelijk Wetboek).

“Art.1412.De beperkingen uitsluiting waarin de artikelen 1409...voorzien, zijn niet van toepassing:1° wanneer de overdracht of het beslag wordt verricht wegens de onderhoudsverplichtingen bedoeld in de artikelen 203...”(Gerechtelijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

wanton

#5 , 22 mar 2010 19:36

Misschien kan je de verkoop door de deurwaarder stoppen indien je een kleine afbetaling doet. Nogmaals , neem zo spoedig mogelijk contact met uw OCMW.
Via een collectieve schuldbemiddeling wordt een afbetalingsplan geregeld door de rechtbank, waarbij de verschillende schuldeisers moeten akkoord gaan.
Trouwens , een loonbeslag is hier niet van toepassing, tenzij het schuld van alimentatie is.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Archief”