stofferingsverplichting

Anne
Topic Starter

stofferingsverplichting

#1 , 14 sep 2006 22:29

Geacht forum;

De Vrederechter heeft mij in een vonnis inzake een huurkwestie in het ongelijk gesteld. De eigenaar heeft verlaten van de woning plus een som geld geeist. Hiertegen is hoger beroep aangetekend.

Het vonnis is bij voorraad uitvoerbaar: over twee weken vindt er uitdrijving uit de woning plaats. Bovendien is er bewarend beslag gelegd op een gedeelte van de roerende goederen.
Hierover heb ik al eens een vraag gesteld en heb van U (Lex) het antwoord mogen ontvangen dat ik de goederen mee mag nemen, mits ik de deurwaarder aangetekend laat weten waar de goederen zich dan bevinden.

Maar nu stelt de tegenpartij dat ik bij het opleveren van de woning op 29 september a.s. (welke ik zal verlaten voordat men mij op straat zet) een "stofferingsverplichting" heb.

"Ik moet thans wachten", zo stelt de tegenpartij letterlijk, "alvorens de in beslag genomen goederen uit de gehuurde woning te mogen halen".
Waarop moet ik wachten? En hoe lang moet ik wachten?

Alvast dankend voor uw antwoord,
Anne

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 15 sep 2006 08:14

De bedoeling van de 'uitdrijving' is de wederverhuring.

INDIEN U U goederen achterlaat heeft de eigenaar het recht het pand te ontruimen.

U mag er zich aan verwachten dat de verhuurder een container laat aanrukken(op uw kosten uiteraard) en alles gaat (laten) weggooien.

Anne
Topic Starter

#3 , 15 sep 2006 13:44

Kan ik dan mijn roerende goederen mee nemen, mits ik daarvan dus aangetekend melding maak bij de deurwaarder?

De tegenpartij sprak van een strafklacht als ik de woning niet gestoffeerd zou achterlaten. Maar dat lijkt me toch volkomen onlogisch: men wil mij uit de woning drijven, maar tevens dat ik de meubels e.d. laat staan.
Wat is daarvan de achterliggende gedachte?
Ben ik echt niet strafbaar als ik de goederen meeneem?

Reclame

Terug naar “Archief”