Vermoeden kindermishandeling bij de buren

Catlady1971
Topic Starter

Vermoeden kindermishandeling bij de buren

#1 , 18 mei 2010 15:06

Hallo,

ik woon in een buurt met rijhuizen die niet 100% geluiddicht geïsoleerd zijn, en dus ben ik zéér regelmatig (bijna elke dag) "getuige" van scènes die bij mij een vermoeden van kindermisbruik oproepen.

Volgens wat ik kan horen hebben de buren één eigen kind en aan het regelmatige "extra" lawaai te horen wordt er op regelmatige dagen nog een extra kind bijgehouden. Het zijn zo te horen kleine kindjes.

Nu is het zo dat er dus bijna alle dagen door de moeder op dat eigen kind geroepen en getierd wordt dat het geen naam heeft. Dat gaat dan in een vreemde taal want anders zou ik zelfs woordelijk kunnen verstaan wat er gezegd, of liever gebruld, wordt. Meestal gaan die brulbuien een kwartier tot een half uur aan een stuk door, en worden onveranderlijk gevolgd door (uiteraard) gehuil van dat kind en gestommel dat ik niet kan thuisbrengen, gevolgd door nog meer gebrul van die moeder.
Als de man thuis is, blijft alles rustig.

Ik begin mij hier ongemakkelijk bij te voelen, maar weet niet wat ik eraan moet doen : met rust laten of melden. Enerzijds wil ik niet overreageren, anderzijds vind ik dat bijna dagelijkse gebrul en gestommel verdacht en bovendien storend (niet voldoende om er een klacht over lawaaioverlast voor in te dienen, maar toch).

Wat moet ik hier nu mee doen ?

Groetjes,
C.
Dura lex, sed lex.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 18 mei 2010 15:34

Deze folder verschaft alle uitleg en de meldpunten.

Hopelijk helpt dit u verder?

Catlady1971
Topic Starter

#3 , 18 mei 2010 15:44

Dankjewel, ik neem contact op met deze dienst !
Dura lex, sed lex.

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 18 mei 2010 17:20

Dankjewel, ik neem contact op met deze dienst !
sowieso kan het nooit kwaad om, in het geval dat je twijfelt, even te bellen/gaan naar de politie. Die kunnen mss, met hun kennis over de familie, een lokale instantie contacteren.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 mei 2010 19:16

Alle politiezones ( in Vlaanderen) hebben een dienst SLAZO en een medewerker ( minsters) intra - familaal geweld.
Deze mensen kan je eens bellen en zeker dienst SLAZO kan je verder nuttige gegevens/adressen doorspelen.

Terug naar “Archief”