aanwezigheid zitting

jwill
Topic Starter

aanwezigheid zitting

#1 , 02 jun 2010 23:04

Graag had ik aan de rechtbank (op aanraden van een advocaat) laten weten dat ik niet aanwezig kan zijn op een zitting volgende week. Het betreft de Rechtbank van Eerste Aanleg. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste aanpak? Ik heb een bewijs waarom ik niet aanwezig kan zijn, hiervan zou ik een kopie nemen. Schrijf ik dan best een handgeschreven brief of eerder een fax en aan wie richt ik deze dan, de rechter of de procureur?

Vriendelijke groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jun 2010 09:50

U schrijft aan de voorzitter van de kamer die de zaak behandelt.

Als het uw bedoeling is hiermee een uitstel van de zaak te bekomen, en een vonnis bij verstek te voorkomen, besef dan dat dit verre van zeker is. Als u niet persoonlijk kan verschijnen, kan u zich laten vertegenwoordigen door een advocaat.

jwill
Topic Starter

#3 , 03 jun 2010 10:02

Het is een redelijk ingewikkelde zaak waarin ik me burgerlijke partij heb gesteld, maar ben niet de enige. Op 10 juni komen er nog enkele getuigen + iemand die onlangs ook werd gedagvaard. Ik denk dat het deze keer niet echt van belang is dat ik er ben, maar ik laat het volgens de advocaat ( niet mijn advocaat maar van een vriend die hierin ook betrokken is) toch beter weten.

Dus de voorzitter van de kamer? En die persoon zou wie kunnen zijn? Ben helemaal niet op de hoogte van het reilen en zeilen in het wereldje...

Grtjs

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 jun 2010 10:24

U hebt toch ooit een bericht gekregen toen de zaak voor de eerste keer voorkwam? Daar staat dat normaal op.

Anders schrijft u gewoon aan de voorzitter van de correctionele rechtbank. Met vermelding van de datum van de zitting en het notienummer of de naam van de beklaagde(n) komt de brief dan wel terecht.

Terug naar “Archief”