Verkeerde berekening aan kassa.

shirley
Topic Starter
Berichten: 1

Verkeerde berekening aan kassa.

#1 , 03 jun 2010 18:07

Hallo,

Wij zijn een tijdje geleden naar de Makro geweest om aankopen te doen voor mijn verjaardagfeestje.
Wij hebben daar toen een deel met maaltijdcheques en een deel bankcontact betaald.
Een week later kregen we een brief van de Makro dat er een fout was gebeurd aan de kassa tijdens onze aankopen.
De kassierster had maaltijdcheques van 7 euro verrekend inplaats van de 4 euro dat we hadden gegeven.
Nu vraagt Makro in deze brief om het tekort bedrag te betalen bij ons volgend bezoek, mag dit zomaar?
Uiteindelijk hebben wij geen fout begaan en ik dacht dat winkelketens daarvoor verzekerd waren.
En als ze niet met klantenkaarten zouden werken zouden ze nooit onze gegevens hebben en zo ook nooit hun tekort bedrag kunnen eisen.

Met vriendelijke groeten,
Shirley

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 39724
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jun 2010 19:05

U kan misschien in het vervolg bij de verzekering uw goederen kopen.
Alle gekheid op een stokje
U hebt gekocht er is een aanwijsbare fout gemaakt in uw FACTUUR.
Dat wordt 'savonds vermoedelijk vastgesteld - welke handelaar of firma wenst er niet correct betaald te worden.
Wat kan er gebeuren - u betaald niet
Makro maakt een herstelfactuur met het verschil - u betaald nog niet Makro gaat naar rechtbank gezien u firma bent.
(Want u hebt ondertussen de herstelfactuur niet geprotesteerd)

Makro trekt al uw kaarten in.

Ga eens praten vermoedelijk krijgt ge nog een bon voor 4-uurtje of maaltijd als je langs de neus weg laat vallen dat je steeds 'smiddags komt.
Ze willen het wel correct maar ze stellen zeer dikwijls een commercieel gebaar.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 03 jun 2010 19:11, 2 keer totaal gewijzigd.

roharro
Berichten: 13438
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 03 jun 2010 19:07

Hallo,

Wij zijn een tijdje geleden naar de Makro geweest om aankopen te doen voor mijn verjaardagfeestje.
Wij hebben daar toen een deel met maaltijdcheques en een deel bankcontact betaald.
Een week later kregen we een brief van de Makro dat er een fout was gebeurd aan de kassa tijdens onze aankopen.
De kassierster had maaltijdcheques van 7 euro verrekend inplaats van de 4 euro dat we hadden gegeven.
Nu vraagt Makro in deze brief om het tekort bedrag te betalen bij ons volgend bezoek, mag dit zomaar?
Uiteindelijk hebben wij geen fout begaan en ik dacht dat winkelketens daarvoor verzekerd waren.
En als ze niet met klantenkaarten zouden werken zouden ze nooit onze gegevens hebben en zo ook nooit hun tekort bedrag kunnen eisen.

Met vriendelijke groeten,
Shirley
Als het 100 percent vaststaat dat ze een vergissing hebben gemaakt is het toch normaal dat u het verschil bijbetaalt? Waarom zouden ze u daar niet mogen op wijzen? Geen enkele wet verbiedt het om een fout recht te zetten.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Archief”