Een reisje organiseren

trotter
Topic Starter

Een reisje organiseren

#1 , 01 jun 2010 23:24

Hallo,
als vzw hadden we graag met de mensen van de vzw een reisje gemaakt .
Vóór de reis zouden een busje (8+1) moeten worden gereserveerd,hotels besproken , een ferry met kajuiten gereserveerd enz. .
Tijdens de reis zouden er enkele mensen uit het gezelschap als chauffeur dienst doen .
Mijn vraag :
-hoe kunnen de deelnemers aan de reis een annulatieverzekering aangaan ?
In geval van ziekte zouden er deelnemers niet kunnen meegaan en toch zijn er al uitgaven gedaan , voor hotelreservaties, voorschot op de huur van de bus ,of bij reservatie van de ferry .
-hoe kunnen de deelnemers ,de mensen die tijdens de reis de bus besturen , ontlasten van eventuele aanklachten en verantwoordelijkheid bij een ongeval tijdens die reis .
-welke verzekering moeten speciaal de mensen die zouden rijden tijdens de reis afsluiten om gedekt te zijn tegen eventuele schadeclaims van de deelnemers ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 jun 2010 07:18

Hallo,
als vzw hadden we graag met de mensen van de vzw een reisje gemaakt .
Vóór de reis zouden een busje (8+1) moeten worden gereserveerd,hotels besproken , een ferry met kajuiten gereserveerd enz. .
Tijdens de reis zouden er enkele mensen uit het gezelschap als chauffeur dienst doen .
Mijn vraag :
-hoe kunnen de deelnemers aan de reis een annulatieverzekering aangaan ?
In geval van ziekte zouden er deelnemers niet kunnen meegaan en toch zijn er al uitgaven gedaan , voor hotelreservaties, voorschot op de huur van de bus ,of bij reservatie van de ferry .
-hoe kunnen de deelnemers ,de mensen die tijdens de reis de bus besturen , ontlasten van eventuele aanklachten en verantwoordelijkheid bij een ongeval tijdens die reis .
-welke verzekering moeten speciaal de mensen die zouden rijden tijdens de reis afsluiten om gedekt te zijn tegen eventuele schadeclaims van de deelnemers ?
pas op of je niet valt onder dit: http://consumentenrecht.advocaat.dmenp. ... px?item=87" onclick="window.open(this.href);return false; (ooit een verhaal gehoord van een vzw die zelf een reis organiseerde (toen weliswaar ook voor niet-vzw-leden) en in een rechtzaak verwikkeld raakte.

trotter
Topic Starter

#3 , 04 jun 2010 08:57

Inderdaad zal ik voor geciteerd voorval oppassen .
Maar is er niemand die antwoord kan geven op de gerichte vragen die ik stelde ?

Bvd

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 jun 2010 12:53

hierbij links

http://www.just.fgov.be/img_justice/pub ... pdf/64.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vsdc.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

lees deze eens aub

Als u in naam van de vzw kan handelen kan u enk contract afsluiten met een firma die u wil

verzekeringen sluit ik af bij een verzekering vb via makelaar
reizen via een reisburo

U kan dan zelf een contract opstellen voor de deelnemers indien lid van vzw verwijzen naar regels van vzw qua deelname
indien geen lid van vzw deze regels - betalingswijze- termijnen -- verantwoordelijkheden- enz bij de inschrijving laten ondertekenen en copie aan betrokkenen

Terug naar “Archief”