achterstallige huur

ingejoosen
Topic Starter

achterstallige huur

#1 , 09 jun 2010 21:47

Wij verhuren een handelspand, en de huurders hebben tot januari van dit jaar de huur altijd per 6 maanden vooruit betaald. Sinds januari wilden ze dit maandelijks storten; De huurprijs is 750 euro. En ze moeten 120 euro gemeenschappelijke kosten betalen (ze zitten in een shoppingcenter), die ze ook aan ons storten en wij, als eigenaars, storten die weer door aan de syndicus. Dus moeten zij 870 per maand betalen. Maar vanaf januari hebben zij maar 700 euro betaald + 120 euro, maar hierbij gaat het om een vergissing. Zij dachten dat ze 700 euro moesten betalen, maar nu las ik gisteren het huurcontract en zag dat het 750 moest zijn. Ik heb mij daar zelf ook in vergist. Nu hebben zij dus al vanaf januari 50 euro te weinig betaald. Ik ben daar zelf ook pas gisteren achtergekomen, en heb hun daar dus ook nog niet over aangesproken. Kan ik hun verplichten die 6 x 50 alsnog te betalen, of moet ik dit gewoon vergeten en hun erop wijzen de huur aan te passen vanaf de eerstvolgende maand?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 09 jun 2010 21:58

Het beste lijkt me als jullie gewoon eventjes met elkaar afspreken en het contract erbij nemen. Lijkt me om een eerlijke vergissing te gaan.

Reclame

Terug naar “Archief”