heb ik recht op werlossheidsuitkering?

rechtopantwoord
Topic Starter

heb ik recht op werlossheidsuitkering?

#1 , 09 jun 2010 17:15

Ik zit met een vraagje, nl ik heb gewerkt op de luchthaven en ben daar ontslagen eind maart 2010, collectief ontslag. Nu ik ontvang een opzeggingsvergoeding van 3 maanden. Vorige maand, in mei 2010 had ik ander werk gevonden, maar dit stond mij helemaal niet aan en heb ontslag genomen, omdat het echt geen leuke job was, dit na 1 week. Nu is mijn vraag heb ik recht op werloosheidsuitkering of niet? Kan er mij iemand zo spoedig mogelijk een antwoord geven?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 09 jun 2010 17:46

.
Laatst gewijzigd door xena op 21 okt 2011 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.

rechtopantwoord
Topic Starter

#3 , 09 jun 2010 21:34

Bedankt voor de uitleg, nog even ter info ik ben 29 jaar en werk al ononderbroken vanaf augustus 2001. Dus dan zou ik toch werkloosheidsuitkering kunnen krijgen? Dit is inderdaad de eerste keer dat ik werkloos ben en zelf ontslag genomen heb.

Reclame

JPV

#4 , 10 jun 2010 07:30

Bedankt voor de uitleg, nog even ter info ik ben 29 jaar en werk al ononderbroken vanaf augustus 2001. Dus dan zou ik toch werkloosheidsuitkering kunnen krijgen? Dit is inderdaad de eerste keer dat ik werkloos ben en zelf ontslag genomen heb.
je kan normaal werkloosheidsuitkeringen krijgen indien je de laatste C4 (die van 1 week) niet vermeldt. Informeer bij je vakbond.

(technisch: als het geen arbeid is van meer dan 4 weken, kan je die niet laten meetellen)

xena

#5 , 10 jun 2010 10:54

.
Laatst gewijzigd door xena op 21 okt 2011 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.

JPV

#6 , 11 jun 2010 07:11

(technisch: als het geen arbeid is van meer dan 4 weken, kan je die niet laten meetellen)
bewijs dit eens
RVA kijkt enkel naar de laatste tewerkstelling van meer dan 4 weken, die 1 week die je gewerkt hebt, kan je gewoon anders aanduiden. In de praktijk al veel zo'n dossiers opgelost.

Zeker in dit geval, om een andere reden: hij krijgt een opzeggingsvergoeding van 3 maanden vanaf eind maart (dus ik vermoed: vanaf 1 april). Dan zit hij nu nog in de periode die zijn opzeg dekt, kan dus perfect puur op basis van die C4 werkloosheidsuitkeringen krijgen vanaf 1 juli.

Of hij in de periode april-mei-juni nu zat te kantklossen, werken of een reis had gemaakt, voor de RVA is dit niet van belang (tenzij je er zelf op staat, bvb minimum de periode werken voor het hoger loon op C4 én je het risico wil nemen)

Terug naar “Archief”