beste!
In januari 2010 ben ik een contract aangegaan bij een fitness, voor 1 jaar. maar doordat ik nog student ben en een tijdje geleden ontslag heb genomen op mijn weekendwerk, heb ik momenteel geen of toch bijna niets van inkomen, een kleine €20 per week die ik krijg van mijn ouders. En door de crisis zijn vele bedrijven genoodzaakt om geen studenten meer aan te nemen. Hierdoor kan ik mijn abonnementskosten niet meer betalen. Ik ben hiervoor naar de fitness zelf geweest en daar konden ze mij geen antwoorden geven op mijn vragen.
Ze hebben daar mijn account nog eens bekeken en toen stond er al dat ik voor 24 maanden lidgeld moest betalen, terwijl ik expliciet vroeg of het niet korter kon, kon dit niet. en nu komen ze er mee af dat ik een contract moest aangaan van 6 maand, terwijl één van de medewerkers zei dat dit echt helemaal niet kon.
En dan ook nog een gepusht voor lid te worden, door één van de medewerkers daar zelf.
Ik moest mijn maandelijks lidgeld toch betalen, ook al ben ik nog maar 2x naar de fitness kunnen gaan, wegens zware studies en vele taken hiervoor. Of ik zou een advocaat aan mijn deur krijgen en zouden gerechtelijke stappen ondergaan, als ik na een tijdje niets betaal.Wat is uw advies hiervan? kan ik zomaar mijn contract afzeggen, mits schadevergoeding eventueel.
met vriendelijke groeten Dorien DW