Wat moet ik doen?

whyproblems
Topic Starter

Wat moet ik doen?

#1 , 09 jun 2010 20:19

hallo,
Ik heb een paar vraagjes, maar ik zal beginnen met een inzicht van mijn situatie.
Mijn broer heeft een occasie auto gekocht die nog niet volledig afbetaald is,en rond januari 2010,
heeft hij die auto doorverkocht aan mij voor 600euro.
mijn broer is dan om ons gekomen naar brugge en heeft dan eerst terug gereden met de auto naar
de kanten van gent.
daarna heeft een vriend van ons met mijn auto en zijn plakken erop terug naar brugge gereden.
dan een paar dagen later heeft mijn ex met mijn auto en de plakken die erop zaten dat we mochten lenen
van mijn broer naar een prive garage gereden. maar het blijkte dat wij, mijn auto daar niet mochten zetten
omdat het een openbare garage dingens was.
in die zelfde week hoorden wij van mijn ex zijn ouders dat de politie geweest is om de auto weg te slepen,
omdat er met die auto en die plakken iets niet pluis was.
we zijn dan s'nachts nog naar het politie bureau geweest om te horen hoe of wat.
het bleek dan dat die plakken gestolen geweest zijn in gent en een zware inbraak gepleegd was in de omgeving mechelen.
de auto zelf is terug vrijgegeven en mocht hem terug hebben.
mijn ex zijn ouders hebben dan gebeld naar een garage waar hij stond in dudzele,
zij hebben dan de takeldiensten betaald en kregen de auto mee, met de bedoeling om even op hun eigendom
te plaatsten tot ik mijn rijbewijs heb.
nu zijn mijn ex en ik uit elkaar en willen mijn ex zijn ouders mijn auto, mijn kleren en nog andere matrialen
niet terug geven omdat ik eerst de factuur moet betalen.
maar had dan al 1x 108.00euro gestord op hun rekening, maarze zeiden dat ik het zogezegd niet gedaa heb
ondanks ik wel het afschrift bewijs voor hun neus konden leggen,
moest ik dan nogmaals opnieuw die 108.00euro casch in hun handen geven.
nu tot de dag van vandaag heb ik gevraagd om de factuur op te sturen zodat ik een bewijs heb,
wat ik moet betalen of niet. heb deze nog altijd niet ontvangen van hun, nu is dat al 2 weken geleden.
ze hebben mij gezegd zolang ik die ene factuur van 240 euro niet betaal dat ik niets van mijn gerief zal terug krijgen.
wat moet ik nu doen?
kunnen zij zomaar mijn kleren, foto's van mijn zoon en andere emotionele waarde van mijn zoon
zomaar achterhouden? en nog andere materiaal.
heb ook al een paar keer een sms gestuurd naar hen voor mijn gerief,
maar meestal kreeg ik geen antwoord terug.
het enigste dat ik weet is dat ze in beerst wonen en meer willen ze me niet zeggen.
kan dit zomaar?
heb toch ook recht op mijn gerief en inboedel?
we zijn maar 11 maand samen geweest, maar dit wil toch niet zeggen
dat zij het recht hebben om mijn gerief zomaar te halen en zomaar
mij alles te ontzeggen?
ik heb die auto daar niet geparkeerd maar mijn ex vriend.
hij heeft tot 3x met die auto gereden.
en het enigste bewijs dat ik had is een aankoops overeenkomst tussen mijn broer en mezelf.
deze ligt nu ook bij mijn ex zijn ouders samen met heel mijn inboedel.
heeft er iemand raad voor me?
alvast bedankt om deze te lezen, en te anwoorden indien mogelijk.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 jun 2010 18:40

Als het gaat om roerende goederen geldt bezit als titel. Als u van alles kan bewijzen dat u eigenaar bent, kunt u wel een vordering instellen bij de rechtbank ofwel kan je beslag laten leggen via de beslagrechter.

whyproblems
Topic Starter

#3 , 11 jun 2010 19:29

van auto heb ik bewijs,maar van kleren,men dvd's,foto's en andere kleine prullen heb ik geen tickets meer.
wie houd er zijn tickets bij van kleren en kleine prullen,je sta er niet echt bij stil. :| :?
maar in ieder geval bedankt voor de info,kan het langs deze weg proberen.
ga eens zien hoe ik dat moet en hoeveel het kost.
want is de eerste keer voor me. :)
thx! :)
grttz

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 jun 2010 11:50

Mijn ex zijn ouders kregen de auto mee?? hoe kan dat een voertuig kan alleen worden vrijgegeven aan de titularis van de nummerplaat of aan de eigenaar mist voorleggen van een geldige verzekering en in principe ook een geldige inschrijving.
U stelt hen aangetekend in gebreke en vraagt al uw spullen terug - als er bewijzen zijn dat ze geld vragen alvorens ze uw spullen teruggeven plegen ze wel een misdrijf - mogelijk afpersing.
Uiteraard moet u wel de takelkosten die zij voorgeschoten hebben aan hen terugbetalen.
Wat mij dan weer zeer vreemd lijkt gezien politie wagen heeft laten wegtakelen.
Heb je een PV nr dan kan je aan de volledige nummer (soms) zien wat de reden van het wegtakelen was.
Takelkosten zijn in dat geval gerechtskosten en worden door het parket gevorderd niet door het takelbedrijf.
Maar ja dit antwoord is een klein beetje veel gokwerk.
PS die factuur van hret takelbedrijf staad dus op uw of op uw broer zijn naam en die moet u dus krijgen van het takelbedrijf.
Indien aan de ouders meeggeven vraag aan de firma een copie -vraag of ze al betaald zijn.
Vraag aan uw bank een attest van storting op de rekening van uw ex zijn ouders een rekeninguittreksel is niet direct een bewijs

Terug naar “Archief”