beslag gemeubileerde woning

vragensteller
Topic Starter

beslag gemeubileerde woning

#1 , 12 jun 2010 14:02

Sinds mijn woning is afgebrand huur ik een volledig gemeubileerde woning.
Totdat mijn rekening is vrijgegeven door de bank kan ik enkele zaken niet betalen.

Nu wilt de deurwaarder de spullen in de gehuurde woning ophalen.

Ik heb de huurovereenkomst en plaatsbeschrijving laten zien waarin staat dat het volledig gemeubileerd is. Ook sta ik niet ingeschreven in deze woning maar nog steeds op het oude adres.

Volgens mij mogen zij geen spullen halen die niet van mij zijn in een woning waar ik niet ingeschreven sta. Als ik nog steeds in een hotel zou verblijven kunnen ze daar de boel toch ook niet ophalen??

Wie weet hoe dit zit?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 12 jun 2010 14:33

Sinds mijn woning is afgebrand huur ik een volledig gemeubileerde woning.
Totdat mijn rekening is vrijgegeven door de bank kan ik enkele zaken niet betalen.

Nu wilt de deurwaarder de spullen in de gehuurde woning ophalen.

Ik heb de huurovereenkomst en plaatsbeschrijving laten zien waarin staat dat het volledig gemeubileerd is. Ook sta ik niet ingeschreven in deze woning maar nog steeds op het oude adres.

Volgens mij mogen zij geen spullen halen die niet van mij zijn in een woning waar ik niet ingeschreven sta. Als ik nog steeds in een hotel zou verblijven kunnen ze daar de boel toch ook niet ophalen??

Wie weet hoe dit zit?
Waarschijnlijk aanvaardt men niet dat u nog gedomicilieerd bent in een onbewoonbare woning en bekijken ze daarom de reële situatie. Terzijde: waarom is uw rekening geblokkeerd? Door brand wordt die toch niet geblokkeerd.
Ik zou de eigenaar van het gemeubelde appartement op de hoogte stellen. Hij zal moeten bewijzen dat de meubelen zijn eigendom zijn. Door hem te verwittigen kan men u alvast niet van nalatigheid beschuldigen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jun 2010 14:45

Beslag kan, onder bepaalde voorwaarden, wel gelegd worden buiten de woonplaats.

U maakt best het beslagexploot over aan de eigenaar van de in beslag genomen goederen. Hij moet zijn eigendomsrecht bewijzen t.a.v. de beslaglegger. U kan dat niet.

Reclame

vragensteller
Topic Starter

#4 , 12 jun 2010 15:09

De eigenaar verblijft momenteel in het buitenland, vandaar ook dat ik deze woning gemeubileerd kon huren.
Alle goederen staan beschreven in de plaatsbeschrijving welke bij het huurcontract zit.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 jun 2010 17:38

en waarom wordt er beslag gelegd -- wegens die brand om andere redenen.

roharro

#6 , 12 jun 2010 20:38

De eigenaar verblijft momenteel in het buitenland, vandaar ook dat ik deze woning gemeubileerd kon huren.
Alle goederen staan beschreven in de plaatsbeschrijving welke bij het huurcontract zit.
En hoe reageert de deurwaarder daarop? Ik veronderstel dat u het hem toch hebt uitgelegd? Ik zou de eigenaar toch maar verwittigen. Buitenland is toch geen struikelblok?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Archief”