Hallo,
onze buur houdt dikwijls de speelballen achter die soms over de schutting gaan als de kinderen spelen op onze koer of in de tuin.
Het is een buurman die veel problemen geeft. En voor het minste met het vredegerecht dreigt en soms doet ook. Zelfs zonder eerst iets te vragen.
Nu is mijn vraag: wat zijn de buurman zijn rechten in verband met ballen die op zijn eigendom terecht komen. En wat zijn onze rechten?
al goed dat er een verschil is tussen die kinderen en ezels want ezels(kamiel) zijn goed voor 2270euro schadevergoeding , ik werk ook met de nacht en er staan 10 ezels op zo'n 100meters van mijn slaapkamer ow ow ow mijn portemoné krijgt er honger van
er worden zelfs rechtzaken gestart tegen kinderdagverblijven en speelpleinen wegens te veel lawaai van spelende kinderen
Ik vind 'onverdraagzaamheid' nogal kortzichig. Vlaanderen is een drukbevolkt land met minder openbare ruimte dan in de ons omliggende landen. We wonen op elkaars lip. In Vlaanderen zijn geen echte stiltegebieden meer. Overal hoor je wel een of andere vorm van verkeer, van gezoem. Het is geen onverdraagzaamheid, maar een gebrek aan verantwoordelijkheidszin. Ouders die hun kinderen maar laten begaan, en niet optreden tegen wangedrag. Sportparken en vakantiepleinen inrichten in een woonwijk terwijl er ruimte zat is aan de andere kant van het dorp. En zelfs volwassenen die het niet erg vinden dat hun hond zijn gevoeg doet op het voetpad of tegen een gevel laten plassen. Of een ezel temidden woongebied laten balken. Of brommertjes en auto's met open uitlaten die aan de verkeerslichten wat vroem vroem staan te doen. Of de verfraaiing aan de voordeur dat voor de tweede keer op rij schaamteloos wordt gestolen. Of de blikjes frisdrank en sigarettenpeuken in het stoeptuintje... Kortom in Vlaanderen kom je niet tot rust.langs alle kanten heeft de maatschappij onverdraagzaamheid gepromoot
dit is nu wat er geoogst wordt er worden zelfs rechtzaken gestart tegen kinderdagverblijven en speelpleinen wegens te veel lawaai van spelende kinderen
ik treed ook niet op als ouder tegen het wangedrag van mijn kinderen die voetbal spelenOuders die hun kinderen maar laten begaan, en niet optreden tegen wangedrag. Sportparken en vakantiepleinen inrichten in een woonwijk terwijl er ruimte zat is aan de andere kant van het dorp.
euh... lijkt me logisch om sportparken en vakantiepleinen in te richting waar kinderen wonen? Het lijkt me nogal zinloos om dat in te richten op plaatsen waar kinderen ver met de fiets/auto naartoe moeten, waar dan weer gevaarlijke situaties ontstaan.Sportparken en vakantiepleinen inrichten in een woonwijk terwijl er ruimte zat is aan de andere kant van het dorp.