Dag Iedereen,
Ik ben zelfstandige.
Ik maak websites.
Ik bied daarbij hosting en domeinnaam ook aan.
Een domeinnaam alleen kan ook, dat is dan € 25/jaar.
Omdat het moeilijk is en veel te tijdrovend om ieder jaar ieder keer een klant op te bellen voor ik een nieuwe jaarlijkse factuur maak voor domeinnaam en/of hosting, plaats ik in de bestelbonnen een beding met stilzwijgende verlenging, dat houdt in dat de domeinnaam/hosting jaarlijks verlengd wordt als men niet opzegt binnen de 10 maanden nadat het contract in werking gaat of binnen 10 maanden nadat het contract werd verlengd. (dus ten laatste 2 maanden voor het jaarlijks contract ten einde loopt) Dat beding staat in normale lettergrootte op de voorkant van de bestelbon, en wordt ook nog eens duidelijk mondeling medegedeeld aan mijn klant. Daarom heb ik zelden problemen, ofwel zeggen ze op tijd op, ofwel wordt het automatisch vernieuwd.
Er is nu een klant die zegt datie da nie wil betalen. Ik heb die factuur opgemaakt, op het moment datie de factuur kreeg beslist hij dat hij niet verder wenst te gaan met het contract. Ik heb dus al verlengd en dat betaald, en hij wil niet.
Ben ik in mijn recht als ik de betaling alsnog eis? Stel dat ik dit gerechterlijk laat beslissen, zou ik dan in mijn recht gesteld worden denkt u?