hond bijt hond

Dara
Topic Starter

#16 , 30 sep 2009 21:57

volgende week moeten ze voorkomen voor de strafrechtbank
volgens de advocaat moeten ze enkel voorkomen voor "loslopende hond" en krijgen daar dus waarschijnlijk enkel een boete voor, de tegenpartij is niet gedagvaard ( want in hun verklaring stond niet dat hun hondje losliep , ter info : in de verklaring van mijn ouders wel)
Maar ook de advocaat verwonderde zich dat dit moet voorkomen,.... dat de politie zich daar "aan moe" maakt,....
Volgende week dus meer info over deze zaak,....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 01 okt 2009 16:59

strafrechtbank is wel wat vaag -
is dat politierechtbank voor inbreuk codex
correctionele rb voor een wanbedrijf

Wie heeft de vaststelling voor het loslopen gedaan.
Als uw advocaat weet wat hij doet - puntjes op de i.
Politie registreert gegevens en voert die opdrachten uit die het parket - ook een jurist met hetzelfde diploma als een advocaat, hen geeft - het parket brengt dan voor de rechter.
Dan is het vb de raadkamer ( allemaal gediplomeerden nl: juristen) die een zaak naar de rechter ( jawel ook een jurist) verwijst.

Onder amice maakt men zich natuurlijk nooit moe.

Dara
Topic Starter

#18 , 02 okt 2009 10:11

gedagvaard voor de politierechtbank
ter plekke is er geen politie geweest, nadien zijn verklaringen afgenomen

alleen in "het proces verbaal van verhoor" van mijn ouders stond dat beide honden losliepen,

advocaat wist alleen te vertellen dat alleen zij moesten voorkomen voor "loslopende hond" = inbreuk
en dat de andere eigenaar niet gedagvaard was wist hij ook te vertellen,....
dus ik vermoed toch dat hij in de "griffie" gekeken heeft , laat ik het toch zo hopen

Reclame

Dara
Topic Starter

#19 , 15 okt 2009 15:31

het verdict :
ze hebben enkel een boete voor loslopende hond met verzachtende omstandigheden, 15 € x 5 + bijkomende kosten

een tip van de advocaat : zeg dus niet in je "proces verbaal van verhoor "dat je eigen hond los liep,.... aangezien de politie er niet bij was en dit PV achteraf pas opgemaakt is.

bedankt aan allen die geantwoord hebben,.. ik ben weer een beetje wijzer in het jurisch wereldje

Terug naar “Archief”