opdraaien voor ouder waarmee alle contact verbroken

wanton

#16 , 18 jan 2010 16:56

Zolang er bij uw ouders iets te erven valt , zijn zij in staat zelf hun onkosten te betalen. Soms gebeurt het dat het OCMW een hypotheek neemt op het huis dat eigendom is van de ouders. Bij verkoop later wordt die schuld dan terugbetaald. Een erfenis weigeren heeft geen zin.

Een kind in het buitenland is evenzeer onderworpen aan de onderhoudsplicht. Het is echter soms wel moeilijk het af te dwingen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker34

#17 , 22 jan 2010 12:45

Beste,

momenteel zitten we met de handen in het haar. EEn van onze ouders is naar een rusthuis overgebracht. Dit hebben wij vernomen via brief ocmw. Nu zouden wij elke maand een aanzienlijk bedrag moeten betalen voor hem (waar we toch wel zelf hard genoeg hebben voor moeten werken).

Moest je nu goed contact hebben gehad zou dit niet meer als normaal zijn maar deze man hebben wij 17 jaar lang niets van gehoord. Nu is mijn vraag of dit wel normaal is dat wij moeten opdraaien omdat meneer zijn geld niet kon opzijhouden voor zijn oude dag. Hij kent zelfs de naam nog niet van zijn kleinkinderen.

mvg stephen
Wanneer begunstigde door eigen schuld en toedoen, zoals verspilzucht, hulpbehoevend geworden is, is het inderdaad een familiale reden om van de onderhoudsplicht af te zien. Het O.C.M.W. dient in alle objectiviteit en in eer en geweten te oordelen over de feitelijk ellementen die als billijkheidsredenen worden ingeroepen en haar beslissing dient met reden omkleed te zijn

Reclame

Terug naar “Archief”