aangetekend schrijven

Lex

#16 , 12 feb 2010 10:37

Alle begrip voor iemand die dyslexie heeft; het mag hem/haar niet weerhouden vragen te stellen: maar om pijn en smart te vermijden -- misschien bij de post even vermelden dat hij/zij dyslexie heeft -- op die manier kan veel onheil voorkomen...?
Mensen hoeven hun privéleven niet uit de doeken te doen om hier een vraag te mogen stellen!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#17 , 12 feb 2010 10:41

moet me dan een advocaad in nemmen
Een van de ergste spellingsfouten van de laatste jaren !
Wii heen vauten maact, maakd nits!

Gelieve dit soort opmerkingen achterwege te laten!

3399AAaa

#18 , 12 feb 2010 11:28

Alle begrip voor iemand die dyslexie heeft; het mag hem/haar niet weerhouden vragen te stellen: maar om pijn en smart te vermijden -- misschien bij de post even vermelden dat hij/zij dyslexie heeft -- op die manier kan veel onheil voorkomen...?
Mensen hoeven hun privéleven niet uit de doeken te doen om hier een vraag te mogen stellen!
Is het dan beter dat de schrijver zich gekwetst voelt? Het gaat hier niet om wel of niet mogen schrijven. Voor mij persoonlijk maakt dat niks uit. Een forum moet voor iedereen bereikbaar zijn. Ik wil gewoon een tip geven om te beletten dat iemand onnodig pijn wordt gedaan.
Plus est en vous

Reclame

Lex

#19 , 12 feb 2010 12:07

Is het dan beter dat de schrijver zich gekwetst voelt? Het gaat hier niet om wel of niet mogen schrijven. Voor mij persoonlijk maakt dat niks uit. Een forum moet voor iedereen bereikbaar zijn. Ik wil gewoon een tip geven om te beletten dat iemand onnodig pijn wordt gedaan.
En als we eens zouden ophouden met te reageren op taalfouten dan zou niemand zich gekwetst moeten voelen!

3399AAaa

#20 , 12 feb 2010 16:03

Goed idee, Lex, maar zo zit de wereld niet in mekaar.

Zelf ben ik kleurenblind, en ben daar ooit al dikwijls mee op gelach onthaald (de kleuren van mijn muren in huis zijn werkelijk niet te doen, naar het schijnt).

Dus als ik ergens iets moet doen vb in een winkel gordijnen kiezen, dan zeg ik dat op voorhand, en mensen helpen je dan maar al te graag. Je geeft inderdaad een stuk privacy prijs, maar je krijgt er iets positiefs voor in de plaats zonder dat je zelf gekwetst wordt. Zo ver ligt kleurenblindheid niet van dyslexie af, alleen dat je kleuren natuurlijk veel minder nodig hebt in het leven dan geschreven taal en het dus makkelijker kan verbergen.
Plus est en vous

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#21 , 12 feb 2010 17:59

En waarom zou dat moeten vermeld worden??

3399AAaa

#22 , 12 feb 2010 20:22

En waarom zou dat moeten vermeld worden??
"moeten"? je moet alleen maar sterven.

ik gaf enkel een tip zodat poster zich niet gekwetst zou voelen en het zou voorkomen dat bepaalde mensen kwetsende opmerkingen maken. Als dat voor poster geen probleem vormt, is dat best ok. maar blijkbaar was dat hier niet het geval, gezien de actie en reactie.

voor de rest doet ieder zijn ding: ik weet voor mezelf dat het me ellende bespaart. Weet u, Franciscus, hoe het voelt om op gelach of oneerbiedigheid te worden onthaald door dergelijke 'tekortkoming'?
Plus est en vous

xena

#23 , 13 feb 2010 01:19

"moeten"? je moet alleen maar sterven.
oooohhhh eentje die ni moet gaan kakken

vind het erg dat je daarover valt binnekort moeten we nog een diploma hebben om hier iets te mogen typen . ik kan ook bijna ni schrijven en moet om de haverklap via google mijn schrijffouten verbeteren , ik verwijder geregeld mijn antwoorden omdat ik niet weet hoe ik het moet schrijven .

en heb u nog niet horen zeggen wie de partijen moet verwittigen die moeten voorkomen bij de vrederechter . en dan kunnen we nagaan of u ipv. een schrijffout een obscuri libelli procedurefout adviseerde gezien u adviseerde een partij de andere partij aangetekend te schrijven terwijl dit geen regelementaire procedure verloop is .

3399AAaa

#24 , 13 feb 2010 08:33

@ Xena: Wat te doen indien iemand een aangetekend schrijven niet af haalt

Was dat niet de initiële vraag?

Het is niet aan deze partij om ervoor te zorgen dat de andere partij weet dat ze voor de rechter moet verschijnen.

Ten tweede: u heeft blijkbaar mijn bovenstaande posts niet gelezen. ik ben zelf kleurenblind en dat brengt ook zijn ongemakken mee, weliswaar niet in die mate als dyslexie. Maar in ieder geval lokt het ook kritiek en hoongelach uit.

Leest u eigenlijk wel wat uw bovenposters schrijven? Zo nee, dan spijt het me ten zeerste als u me fout begrijpt. Enige nuance is aan u blijkbaar niet besteed, maar ik veronderstel dat dat komt door uw jeugdige leeftijd.
Plus est en vous

xena

#25 , 13 feb 2010 09:53

oei wat ziet mijn lodder oogje zowaar een schrijffout !!!

kzou er graag nog wa aan toevoegen maar dan is het treintje vertrokken

3399AAaa

#26 , 13 feb 2010 11:10

oei wat ziet mijn lodder oogje zowaar een schrijffout !!!

kzou er graag nog wa aan toevoegen maar dan is het treintje vertrokken
Mocht u het niet hebben gemerkt: ik heb copy/paste gedaan van de zin van poster. Mens toch, ik heb hierboven toch al geschreven dat ik zelf niks maak uit schrijffouten op een forum...Bovendien ben ik de eerste geweest om op de andere post onder deze rubriek van deze poster te antwoorden om hem/haar proberen te helpen. Is dat uw lang leven? U leest dus duidelijk echt niets van wat bovenposters schrijven. Uit de andere rubriek zou u ondertussen kunnen analyseren waarover de initiële poster het eigenlijk heeft. Wat wil u bereiken? Case closed.
Plus est en vous

hendrik1

#27 , 13 feb 2010 17:54

Ut desint vires, tamen est laudanda voluntas!

Terug naar “Archief”