valse?? inschrijving op ons adres

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: valse?? inschrijving op ons adres

#16 , 22 apr 2011 18:41

zou ik ook doen of gewoon eens bellen met de wijkinspecteur die kan direct nakijken in systeem en indien effectief nog ingeschreven de nodige stappen zetten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float

#17 , 23 apr 2011 07:33

Bij ons is de wijkagent komen controleren na onze verhuis vorig jaar maar blijkbaar niet goed genoeg. Wij krijgen nog steeds post, ook van officiële instanties, van de vorige eigenaar die ondertussen al 3 jaar in een RVT zit. Als ik dit laat nakijken door de politie zullen zij mij dan antwoorden of valt dit onder schending van de privacy voor die persoon?
De politie mag u dergelijke informatie niet geven. U moet zich wenden tot de dienst bevolking van uw gemeente/stad.

Franciscus

#18 , 23 apr 2011 13:28

Kwartierinspecteur moet niets zeggen maar zorgen dat de niet meer bewoners worden uitgeschreven. :D

Reclame

Gebruiker21

#19 , 26 apr 2011 13:27

Bijkomende vraag hier: indien iemand zich onterecht laat domiciliëren op jouw adres, en dit in een aantal steden blijkbaar zomaar kan. Hoe moet je dan zelf in godsnaam te weten komen dat dit gebeurd is? Elke dag navraag doen op het gemeentehuis of alles nog OK is?

Als ik die redenering volg (dat iedereen zich zomaar waar kan laten domiciliëren), dan betekent dit dat iemand die dreigt failliet te gaan, zich ergens bij een rijke inwoner van de stad kan laten domiciliëren, en dat deze laatste voor de schulden van de vorige kan opdraaien? Dit lijkt me toch héél erg sterk, niet?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus

#20 , 26 apr 2011 14:35

Klopt min of meer interne verhuizen (binnen dezelfde gemeente) worden in (veel) grote steden niet aan de politie gemeld ter controle.
Daarbij komt dat lokale politie geen gemeentelijke politie meer is... de afstand tussen beide organisaties is iets groter geworden.

float

#21 , 26 apr 2011 15:54

In principe moet er wel elke keer een controle plaatsvinden. Je kunt inderdaad bij de gemeente/stad een uittreksel vragen wie er allemaal op jouw adres geregistreerd staat. Ik vermoed ook dat dat via de website van het rijksregister kan: https://mijndossier.rrn.fgov.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Je redenering klopt voor zover er geen controles worden uitgevoerd door de bevoegde overheid.

Fore

#22 , 26 apr 2011 16:07

In principe moet er wel elke keer een controle plaatsvinden. Je kunt inderdaad bij de gemeente/stad een uittreksel vragen wie er allemaal op jouw adres geregistreerd staat. Ik vermoed ook dat dat via de website van het rijksregister kan: https://mijndossier.rrn.fgov.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Je redenering klopt voor zover er geen controles worden uitgevoerd door de bevoegde overheid.
Die linkt werkt niet, na eerst een beveiliging waarschuwing wegens onveilige verbinding krijg ik: HTTP Error 403.7 - Forbidden: SSL client certificate is required.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Gebruiker21

#23 , 26 apr 2011 16:27

Wat indien het effectief tot zo'n bizarre situatie zou komen? Kan de "rijke inwoner" dan iets doen ter verweer? Het lijkt me sterk dat hij effectief zou moeten opdraaien voor iets dergelijks. Het zou trouwens zeer zorgwekkend zijn, want dat betekent in theorie dat geen enkele Belg / Vlaming meer gerust kan slapen omdat er zonder zijn medeweten mensen met torenhoge schulden op hun adres zouden kunnen "wonen"?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

jojan

#24 , 26 apr 2011 16:36

het lijkt mij niet dat de "rijke inwoner" hier voor zou moeten opdraaien. Het kan wel wat miserie en rompslomp meebrengen. (denk bv aan iemand die een uitkering heeft en plots ipv alleenstaande als samenwonende wordt aanzien..., gerechtsdeurwaarders aan de deur etc.).

float

#25 , 26 apr 2011 16:53

Die linkt werkt niet, na eerst een beveiliging waarschuwing wegens onveilige verbinding krijg ik: HTTP Error 403.7 - Forbidden: SSL client certificate is required.
Je moet je eID ingestoken hebben :-)

elkedemoor

#26 , 07 mei 2011 10:50

Hallo,

Is het strafbaar dat iemand zijn adres op een andere plaats zet waar hij zelfs niet verblijft?
hij woont bij zijn gezin maar zijn adres staat daar niet. zijn adres heeft overal al gestaan en er moet in alle talen over gezwegen worden..
het is een heel rare situatie!

alvast bedankt

Vandebos

#27 , 07 mei 2011 10:53

hmmm meneer lijkt me deurwaarders te wensen ontvluchten of geniet van financiële voordelen die wegvallen als hij samenwoont?

float

#28 , 07 mei 2011 14:16

Hallo,

Is het strafbaar dat iemand zijn adres op een andere plaats zet waar hij zelfs niet verblijft?
hij woont bij zijn gezin maar zijn adres staat daar niet. zijn adres heeft overal al gestaan en er moet in alle talen over gezwegen worden..
het is een heel rare situatie!

alvast bedankt
Ja dat is strafbaar. Het is zelfs een wanbedrijf.

elkedemoor

#29 , 07 mei 2011 15:36

Kan ik dat dan niet melden aan de politie??
bij mij heeft die dat ook gedaan, nadien na veel zagen zijn adres toch weg gedaan maar nu staat het blijkbaar bij iemand anders en betaald hij daar elke maand zo'n 300€ voor.
het is daar een complexe situatie, de familie is van Turkse afkomst, de man in kwestie en zijn vrouw zijn "gescheiden" en staat mevr vervolgens ten laste bij de zoon..

float

#30 , 08 mei 2011 10:21

Ja natuurlijk kan je een misdrijf melden aan de politie.

Terug naar “Archief”