Voorschot wagen

Fore

Re: Voorschot wagen

#16 , 30 mar 2011 11:47

Politie is niet bevoegd, bemiddeling bij vredegerecht is volgende stap (is gratis).
Omdat dit een burgelijke zaak is.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sysrq

#17 , 02 apr 2011 11:57

Ik begrijp het principe dat dit in feite een burgelijke zaak is maar meent u nu echt dat de politie zou weigeren iets te ondernemen? Dit kan toch ook beschouwd worden als oplichting of zelfs diefstal?
Dan zou ik veel zin krijgen bij de politie te melden dat ik om die dag op dat uur zelf wel langs zou gaan bij die persoon om hem een paar burgerlijke zwaaien rond zijn oren te geven als hij niet over de brug komt. Zouden ze dan wel komen??

Fore

#18 , 02 apr 2011 13:06

Dit kan niet als oplichting of als diefstal gezien worden, omdat de persoon toen niet die intentie had.

Gewoon AS waarbij je je 300euro (of 600 euro) terugvraagt.
Reageert die persoon niet?
Dan minnelijke schikking vredegerecht
Werkt niet?
Vrederechter, je betaald 35 euro rolrecht, maar deze kosten worden dan aangerekend aan de verliezende partij (moet je wel in je eis zetten).
Persoon weigert nog
Deurwaarder, dit kost wel redelijk veel geld, maar de deurwaarder zal blijven langsgaan bij deze persoon totdat alle kosten gedekt zijn
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Reclame

Terug naar “Archief”