Alvast bedankt voor de vele reacties!
Ik zou geen advocaat onder de arm nemen, zou idd teveel kosten! Maar ik werk bij het ocmw en zou eens mijn zaak voorleggen aan mijn collega van de juridische dienst.
Na de originele factuur heb ik enkele aanmaningen gekregen van het ziekenhuis, waar ik indertijd niet ben op ingegaan. Toen volgde het schrijven van hun advocaat, ook niet meteen op ingegaan, na enkele maanden (toen mijn situatie er wat beter uitzag) kon ik betalen en na telefonisch contact betaling voldaan op wat mij werd meegedeeld. Heb daar geen papieren van, het enige dat ik kan voorleggen is mijn gsm factuur waar hun tel nr opstaat een dag voor ik de betaling heb overgemaakt. Ik veronderstel dus dat de advocate idd de schuldeiser was!
Ondertussen een mail ontvangen van facturatie dienst ziekenhuis ;
Mevrouw,
We hebben al het nodige gedaan om deze zaak te laten afsluiten.
Onze excuses voor deze zaak.
Mvg
Ik wacht gewoon af... hoor ik niks dan bel ik de dag voor de zitting naar deurwaarder (mensen waren daar wel heel behulpzaam) om te vragen naar het verdere verloop, en ga ik naar de zitting met al wat ik tot nu toe in handen heb. Eerlijk gezegd kan het geldbedrag me ook niet zoveel deren, eerder het principe! Hoe sommige mensen hun (machts)positie durven te misbruiken, want veel mensen zijn bang van advocaten, deurwaarders... en veel mensen zouden gewoon betalen, ook al moeten ze dat niet. Ik laat dan nog liever een rechter beslissen en neem er desnoods nog kosten bij!
Nogmaals bedankt!!!