Een concert organiseren; VZW oprichten?

PoorEditing
Topic Starter

Re: Een concert organiseren; VZW oprichten?

#16 , 29 mei 2011 16:38

Ik heb toch al verteld dat de verzekeringen door de zaal gedekt zijn?

Ik vroeg net of ik een VZW zou oprichten voor oa; eventuele winst / de verantwoordelijkheid / ..?
Ik moet geen winst hebben, break-even is al meer dan genoeg!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#17 , 29 mei 2011 18:54

Ik heb toch al verteld dat de verzekeringen door de zaal gedekt zijn?

!
Dat zal dan de verzekering van de zaal zelf zijn (het gebouw)
Wat als één van uw gasten (klanten) iets voorkrijgt? Ben je daarvoor dan gedekt? Ik denk het niet.
Als organisator van het evenement zal jij worden aangesproken, en niet de eigenaar/uitbater van de zaal.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#18 , 29 mei 2011 19:53

Persoonlijk zou ik geen VZW oprichten, eerst eens proberen als een gewone jeugdvereniging zoals je zeer veel ziet, en lukt het dan heb je nog tijd voor de volgende keer.
Heb even met mijn zoon gesproken en die doet P.A en hij zegt dat de zaal de billijke vergoeding wel zal betaald hebben voor een gans jaar, maar dat de SABAM zeker bij je zal passeren, die lezen ook alle folders en kranten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#19 , 29 mei 2011 21:55

Beste,
Ik ben van plan om dit najaar een muziek concert te organiseren, ik ben er al een tijdje mee bezig, en ik schat mijn budget als volgt in:
- Promotiekosten (flyers + tickets); 300 €
- 14 bands, samen; 1600 €
- Waarborg zaal; 250 €
- Zaal; 600 €
- Totaal; 3750 €
...
Overigens, als iemand handige tips heeft .. of dingen heeft waar ik niet aan gedacht heb; laat maar weten!
security, onthaalpersoneel, kosten voor riders (gewoon al bvb een maaltijd/broodjes voor de groepen), inrichtingskosten (decoratie maw),...

jojan

#20 , 30 mei 2011 10:57

in het boekje "Concerten, Fuiven; Festivals organiseren - een praktische gids" - een uitgave van poppunt kan je misschien verder helpen met je vragen? Ook over vzws is er op poppunt.be een brochure beschikbaar speciaal toegespitst op de muzieksector. Hopelijk helpt dat je wat verder.

PoorEditing
Topic Starter

#21 , 30 mei 2011 18:25

Jup, heb het boekje van poppunt ook al doorbladerd, maar ik vond daar niet echt de nodige info over de financiële kant!

Ik dank jullie alvast voor al jullie feedback, en ik zal het - voor de zekerheid - nog eens navragen bij de zaal hoe 't zit met al die verzekeringen, sabam,..

PoorEditing
Topic Starter

#22 , 02 jun 2011 21:55

Iemand zin om de statuten na te zien? Kwestie dat we zeker zijn dat dat in orde is?
+ Als ik daar 3000 € in pomp, kan ik die na het event er uithalen, of ben ik die effectief kwijt?

PoorEditing
Topic Starter

#23 , 07 jun 2011 08:56

Allright, update:

- Statuten zijn nagekeken en gaan deze week binnen
- Zaal heeft op mail staan dat ze alle verzekeringen deken (letterlijk), dus dat zit ook oke
- We hebben een sponsor die 1000 € lost!

Topic mag wat mij betreft dicht ;).

Terug naar “Archief”