Vriend mede eigenaar maken en kinderen evenveel erfrecht ?

duma

Re: Vriend mede eigenaar maken en kinderen evenveel erfrecht

#16 , 07 sep 2011 15:55

Wij trouwen dan ook zonder ringen, 't was maar bij wijze van spreken ;)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#17 , 08 sep 2011 13:05

.
Laatst gewijzigd door xena op 24 okt 2011 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

duma

#18 , 08 sep 2011 13:18

Of moei jij met je eigen zaken? Ik kan me niet herinneren dat ik je mening gevraagd heb over deze zaak. Mijn opmerking deed ter zake omdat iemand beweerde dat dat niet kon en ik bewijs had dat dat wel zo was. Ik denk dat je niet veel over mijn/onze situatie weet, noch over andere regelingen die getroffen zijn. Ik stel dus voor dat je je in't vervolg beter informeert door te vragen achter de reden hiervoor of anders gewoon zwijgt als je dat niet kan. Ik vraag hier toch geen juridisch advies en al helemaal geen bemoeienis van iemand die mij van haar noch pluim kent.

Reclame

WDP
Topic Starter

#19 , 08 sep 2011 15:05

@wanton: Het is niet echt de bedoeling van elk een lening te nemen hoor ... ik heb het huis alleen gekocht en mijn vraag was of ik lening en huis kan laten herschrijven ofzo op allebei maar dan mss met een 1/3 verdeling zodat de dochters bij gelijk welke gebeurtenis elk evenveel krijgen en natuurlijk ook dat de langstlevende het vruchtgebruik heeft over de woning hé.

Vroeg me enkel af wat de goodkoopste en gemakkelijkste oplossing voor onze situatie is :-)

Terug naar “Archief”