Tono-onderbroeken

LD25
Topic Starter

Re: Tono-onderbroeken

#16 , 20 sep 2011 11:50

Dacht ik ook aanvankelijk, alleen las ik vele getuigenissen op internet waarin stond dat Tono bedragen van rekeningen ging afschrijven...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#17 , 20 sep 2011 11:52

Dacht ik ook aanvankelijk, alleen las ik vele getuigenissen op internet waarin stond dat Tono bedragen van rekeningen ging afschrijven...
En hoe doen ze dat? Alleen als u tekent voor een domiciliering kan dat, en dat zou ik nu net niet doen.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#18 , 20 sep 2011 11:54

Zolang er aan de telefoon enkel sprake is van een welkomstpakket, mag je de instructies in de brief negeren.
Dat is het net, in mijn geval deelden ze aan de telefoon héél duidelijk mee dat je hiermee een abonnement start, maar dat je dit reeds kan opzeggen na het ontvangen van het welkomstpakket, door telefonisch of via internet op te zeggen.

Je kan dus moeilijk zeggen: ik ga hiermee akkord, en dan eens je je welkomstpakket gekregen hebt zeggen: maar met het deeltje dat ik zelf moet opzeggen, ga ik nu plots NIET meer akkoord. Zo werkt een overeenkomst niet.

Alles hangt dus af van wat aan de telefoon gezegd wordt, maar in mijn geval werd alles duidelijk en correct uitgelegd. Geen idee of dit bij anderen ook zo is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

LD25
Topic Starter

#19 , 20 sep 2011 11:54

Het leek me ook al stug maar blijkbaar was dat wel het geval... Misschien is het in Nederland anders? :) Achja, het zal wel niet zo'n vaart lopen en anders hebben ze miserie!

Turaki

#20 , 20 sep 2011 12:01

Dat is het net, in mijn geval deelden ze aan de telefoon héél duidelijk mee dat je hiermee een abonnement start, maar dat je dit reeds kan opzeggen na het ontvangen van het welkomstpakket, door telefonisch of via internet op te zeggen.
In dit geval moet je inderdaad zelf opzeggen.
Nu ja, het "misbruik" door mezelf en gelijkgestemden kon niet blijven duren...

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#21 , 20 sep 2011 15:25

In dit geval moet je inderdaad zelf opzeggen.
Nu ja, het "misbruik" door mezelf en gelijkgestemden kon niet blijven duren...
Héhé, ja, inderdaad. In hun "minder kosjere periode" hebben ze me ook een aantal onderbroeken en kousen blijven opsturen met facturen een aanmaningen. Om mijn postbode wat overbodige post te besparen, heb ik uiteindelijk toch maar een mailtje gestuurd dat ik niets besteld had en ze me altijd het tegendeel mochten bewijzen, en dat ze hun spullen mochten komen ophalen als ze dat wouden, maar dat ik niet meer lastig wou gevallen worden. Ik kreeg een beleefd mailtje terug dat ze me gingen schrappen uit hun bestand en dat ik alles mocht houden.

Maar enkele jaren later toch terug telefoon, maar wel met een degelijke en complete uitleg. Aangezien ik best tevreden was over de producten die ze me "gratis" opstuurden in het verleden, heb ik toch maar akkoord gegaan met de "onderbroek voor 2,9 €", maar een beetje tot mijn verbazing speelden ze het spel nu dus wel volgens de regels en kon je inderdaad gratis en probleemloos opzeggen. Vandaar dat ik dit hier dus toch even wilde vermelden.

Dus mensen die een onderbroek van toch wel degelijke kwaliteit (ze mogen best vergeleken worden met sloggie en weet ik veel welke andere merken) willen voor 2,9 €: ga gerust in op het aanbod, maar zeg op zodra je het pakket ontvangen hebt. In mijn geval heb ik zo reeds een aantal onderbroeken goedkoop kunnen kopen, maar het is nu wel al maanden stil. Ik vrees dat ze me voorgoed geschrapt hebben nu ;-).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Archief”