stalking (?) door buitenlandse telefoonnummers

louise2
Topic Starter

Re: stalking (?) door buitenlandse telefoonnummers

#16 , 12 okt 2011 12:12

Ik zal dan maar eerst werk maken van dit door te geven aan de ombudsdienst.

PS : zojuist nieuwe oproep binnengekregen om aan mijn lijstje toe te voegen :
(en zoals gewoonlijk niet eens de tijd gekregen om tot aan mijn telefoontoestel te lopen)

12/10/2011 om 12:00 - 00390113710476

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
louise2
Topic Starter

#17 , 13 okt 2011 10:46

Ik heb gisteren het nodige gedaan om dit probleem door te geven aan de Ombudsdienst voor telecomunicatie, en zoveel mogelijk uitleg en details opgegeven.
Maar ik verwacht niet dat dit iets zal uithalen, want in hun info staat o.a. dat de identificatie onmogelijk is voor oproepen uit het buitenland.

Intussen heb ik (behalve het antwoord van "Eva van Belgacom" die liet weten dat ze daar niets kunnen aan doen), ook nog een mail gekregen van de klantendienst van Belgacom.
In bijage was een formulier toegevoegd om in te vullen en ondertekend terug te sturen. Daar heb ik direct werk van gemaakt.

Nu is het terug afwachten.

mava105
Juridisch actief: Nee

#18 , 13 okt 2011 16:24

Als je nu eens gewoon een van deze nummers opbelde, en vraagt hoe ze aan uw nummer komen. Mogelijks is uw nummer verkeerdelijk ergens in een telefoonboek in Italië gekomen door een drukfout.
Vraag gewoon wie ze willen spreken, en de naam van die firma. Dan sta je al een stuk verder.

Reclame

louise2
Topic Starter

#19 , 14 okt 2011 10:55

@mava,
Ik heb helemaal geen zin om te betalen om naar Italië te bellen. (dat is misschien wat ze juist willen uitlokken door zélf niets te zeggen, maar direct in te haken)
Het gaat hier bovendien om 6 verschillende nummers met Italiaans kengetal, die telkens terugkomen.

Ik heb geen banden met Italië, ik ken geen Italianen, en ga daar ook nooit op vakantie.
En ik heb in dat land ook nog nooit iets besteld via internet, of zo.

En ik ben ook verre van de enige die hiervan het slachtoffer is !
Kijk maar eens naar de links die ik opgaf in mijn openingsbericht : daar kun je zien dat diezelfde nummers ook bekend zijn in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland.

Ik heb deze links gevonden door gewoon enkele van deze telefoonnummers in te tikken op Google.

abby

#20 , 14 okt 2011 19:54

Eventueel, een drastische maatregel is om de doorschakelingsfunctie te activeren en te laten doorschakelen naar de Italiaanse hulpdiensten. Dan zal het wel snel opgelost zijn...

louise2
Topic Starter

#21 , 15 okt 2011 11:16

@ Abby,
Best een origineel idee, maar ik vrees dat dit een strafbaar feit is.
Hulpdiensten dienen alleen voor noodgevallen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#22 , 15 okt 2011 12:37

Stuur ze dan misschien rechtstreeks naar Berlusconi :lol:

Creatief

#23 , 15 okt 2011 13:51

Stuur ze dan misschien rechtstreeks naar Berlusconi :lol:
Haha, da's een goeie! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

louise2
Topic Starter

#24 , 17 okt 2011 10:48

Deze morgen heb ik per post antwoord gekregen van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie.

Er werd mij meegedeeld dat mijn klacht onontvankelijk verklaard werd en niet in behandeling genomen werd, omdat het verzoek betrekking heeft op buitenlandse nummers.

louise2
Topic Starter

#25 , 20 okt 2011 11:27

Het verwondert mij eigenlijk dat hier niemand reageert die ook last heeft van dit soort stalking.
Het is in ieder geval niet tegen mij persoonlijk gericht.

Zie bijvoorbeeld de reacties op het volgende forum :
http://whocallsme.com/Phone-Number.aspx ... 6054044781" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor elk van de telefoonnummers waardoor ik gebeld wordt, zijn er reacties van verschillende landen te vinden op : http://www.whocallsme.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Op de homepage van deze website staat o.a. de volgende tekst :
"This is a user supplied database of phone numbers of telemarketers, non-profit organizations, charities, political surveyors, SCAM artists, and other companies that don't leave messages, disconnect once you answer, and simply interrupt your day.
If you received a strange call, unwanted SMS message, or just came across a number you don't recognize and want more information about, most likely you are not the only one."

louise2
Topic Starter

#26 , 24 okt 2011 15:12

Sinds enkele dagen is het kalm gebleven op mijn telefoontoestel.
Toeval ? Of zouden "ze" gemerkt hebben dat ik pogingen doe om hen op te sporen ?
Wie zal het zeggen ?

Intussen ook een schriftelijk antwoord gekregen van Belgacom :
1) Er werd een onderzoek ingesteld ;
2) Het identificeren van de oproepers is niet mogelijk omdat de nummers uit het buitenland komen ;
3) Belgacom kan mij eventueel gratis een ander telefoonnummer aanbieden.

En dan ?
Dan kan alles herbeginnen op mijn nieuw nummer of zo :?:

In elk geval : als het zou herbeginnen heb ik nu al een aantal bewijzen verzameld voor ingeval ik ermee naar de politie wil stappen.

schuytru

#27 , 28 mar 2012 12:40

er is een mogelijkheid om oproepen te blokkeren maar die wel iets. Op een fritzbox (7290 of 7390) heb je een functie om bepaalde nummers te weigeren. Zo'n box is wel duur als je die alleen voor telefoon gebruikt want er zit ook een DSL modem en router in maar ongewenste oproepen kan je wel onderdrukken.

WP002

#28 , 28 mar 2012 15:06

Overigens dit berichtje even terugkoppelen aan een eerder forumbericht:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 53&t=25414" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb helemaal geen zin om te betalen om naar Italië te bellen. (dat is misschien wat ze juist willen uitlokken door zélf niets te zeggen, maar direct in te haken)
Zeer goed geraden ! :twisted:

Geduldig Zieltje

#29 , 28 mar 2012 16:23

Het kan zijn dat dit iemand is die je persoonlijk kent. Ik weet dat sommige teleboutiques werken via het internet en dan kan het zijn dat het lijkt dat je uit het buitenland telefoon krijgt. Indien je prepaid kaart hebt, gewoon je nummer veranderen.

Ook moet je eens goed controleren in de instellingen van je gsm, de mogelijkheid bestaat dat je telefoontjes/sms'en vanuit het buitenland kunt blokkeren.
Check de informatie van je bronnen na voor je iets toepast.

WP002

#30 , 28 mar 2012 16:28

Ik kan nergens uit opmaken dat het hier om ongewenste oproepen op een gsm gaat. Die klotetelefoonspam wordt ook op vaste lijnen uitgevoerd.

Terug naar “Archief”