Wat mij betreft wel. U bent dan een - misschien atypische - dakloze.Maar volgens de link die Fransiscus me gaf, is de gemeente niet verplicht me in te schrijven op een referentie adres, daar dit strikt gereguleerd zou zijn en ik niet in een van de gereguleerde situaties val.Een familielid kan u ook tijdelijk een referentieadres geven (dat is iets anders dan op dat adres ingeschreven staan). Op die manier hebt u wel een administratief adres en de persoon die het RA geeft ondervindt hiervan geen gevolgen.
Lijkt mij de meest logische start.
Dat ben ik natuurlijk wel van plan, vandaar ook mijn vragen hier!Dat kan wel zijn, maar geen garantie dat je direct aan de slag kan. Maak gebruik van je rechten (eis ze assertief op) en dek jezelf in als je optimistisch plan spaak loopt.
http://www.forum.vierdewereldsyndicaat. ... pic=1922.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je slaapt bij vrienden moet je je overigens ook, na verloop van tijd, inschrijven zelfs als ze dat niet willen. Je zal dus 'strafbaar' zijn door zo te leven.
Het gaat hier blijkbaar nog wel even duren voor ik officieel aan het werk geraak!Beste xxxxx
Bedankt voor uw interesse in onze diensten.
Helaas lukt het ons op dit moment ook niet uw inschrijvingsbewijs op te maken en door te sturen. Wij hebben dit doorgegeven aan onze technische helpdesk met de vraag dit zo snel mogelijk in orde te brengen.
Onze excuses alvast voor het ongemak.
Met vriendelijke groeten
VDAB-Servicelijn
Ik heb zelf referentieadres gegeven aan vrienden die gingen emigreren en die een periode te overbruggen hadden nadat hun woning hier verkocht was en voor ze een definitieve woonplaats hadden in het buitenland.Op de websites van Stad Antwerpen, Stad Turnhout en nog vele andere staat duidelijk vermeld dat de normale procedure inhoud dat de aanvrager van het referentie adres en de gever van het referentie adres gewoon met hun identiteitskaarten hun moeten aanbieden op de dienst bevolking, en aldaar het benodigde document moeten ondertekenen. Effectief onmiddellijk.
Op de website van Kontich (waar mijn referentie adres is) kan je deze info NIET terugvinden.
Heb de info van de andere steden afgeprint en meegenomen naar de dienst bevolking, waar men voet bij stuk houd dat de politie MOET langskomen vooraleer men me kan inschrijven op het referentie adres.