Inschrijving in kruispuntbank der ondernemingen

Redrum

Re: Inschrijving in kruispuntbank der ondernemingen

#16 , 16 okt 2013 09:20

E n lig niet wakker van inschrijvingsnummers (behalve wettelijke verplichtingen). Wat is de discussie eigenlijk ? Een correct handelende zelfstandige z n inkomen misgunnen
Maar het gaat hier toch over wettelijke verplichtingen? Indien hij aannemingswerken wil uitvoeren moet hij correct ingeschreven zijn, en de juiste sectorele beroepsbekwaamheid aangetoond hebben. Als dat niet het geval zou zijn, is hij per definitie ook geen correct handelende zelfstandige.

De opmerkingen hier dat er nog veel firma's zo werken, lijken mij op dit juridisch forum missplaatst. Dat kan je bij elke vraag over een verkeersovertreding immers ook zeggen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#17 , 16 okt 2013 09:49

E n lig niet wakker van inschrijvingsnummers (behalve wettelijke verplichtingen). Wat is de discussie eigenlijk ? Een correct handelende zelfstandige z n inkomen misgunnen
Maar het gaat hier toch over wettelijke verplichtingen? Indien hij aannemingswerken wil uitvoeren moet hij correct ingeschreven zijn, en de juiste sectorele beroepsbekwaamheid aangetoond hebben. Als dat niet het geval zou zijn, is hij per definitie ook geen correct handelende zelfstandige.

De opmerkingen hier dat er nog veel firma's zo werken, lijken mij op dit juridisch forum missplaatst. Dat kan je bij elke vraag over een verkeersovertreding immers ook zeggen.[/

Een bewijs van vakbekwaamheid is een sterke aanrader en het ontbreken van de registratie een geldig argument om een NIET uitgevoerde overeenkomst kosteloos te verbreken. Ik heb evenwel de wetten nog niet gelezen die de betaling van correct door een niet als aannemer geregistreerde zelfstandige uitgevoerde werken te weigeren.

Reclame

Terug naar “Archief”