1 zoon beheert geld van mijn moeder

Mariette

Re: 1 zoon beheert geld van mijn moeder

#16 , 24 jan 2014 15:02

Het feit dat de dominante zoon zelfs al opmerkingen maakt over blikjes tonijn laat toch wel vermoeden dat hier meer aan de hand is dan goede zorgzame bedoelingen.

Misschien toch maar met de twee andere kinderen eens rustig afspreken met moeder. Liefst niet bij haar thuis: nodig haar uit op een etentje waar men dit rustig kan bespreken zonder de aanwezigheid van de dominante zoon.

Indien zij wel degelijk deze situatie ondergaat omdat ze angst heeft van die zoon, dan moet het toch mogelijk zijn om actie te ondernemen? Ze kan toch de andere kinderen ook volmacht geven, zodat die kunnen controleren wat er met moeder's geld gebeurt? Een sleutel laten bijmaken zonder dat zoon 1 het weet is evenmin een zaak die moeilijk te regelen is.
Dus: bespreek alles (ook uw mogelijke vermoedens van oplichting) met uw moeder.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird

#17 , 25 jan 2014 00:16

Het feit dat de dominante zoon zelfs al opmerkingen maakt over blikjes tonijn laat toch wel vermoeden dat hier meer aan de hand is dan goede zorgzame bedoelingen.
Zowel zij als haar broer zal hoe dan ook moeten leren om op een volwassen manier met deze verschillen om te gaan.

Nieuwe afspraken maken achter de rug van je broer is enkel een bevestiging van het reeds bestaande wantrouwen en leidt enkel tot meer problemen. Knoop terug gesprekken aan met je broer, hoe moeilijk dat ook mag zijn. Desnoods via bemiddeling.

Loria
Topic Starter

#18 , 25 jan 2014 09:47

is al eens bemiddeling geprobeerd via het vredegerecht en toen is mijn broer agressief geworden, is me naar de keel gevlogen. Nadien vroeg ik mijn advocate: kan ik klacht neerleggen? En die zei: tijdens een zitting mag je zeggen wat je wil, je kan daarvoor niet vervolgd worden. Zijn vrouw zei bv. ook dat ik werkzaam was als prostitué. Het is niet strafbaar tijdens een zitting, zei die advocate.

Reclame

CityBird

#19 , 25 jan 2014 21:58

Vooraleer een doorsnee persoon tot dergelijke krachtzinnen overgaat is er meestal al een hele voorgeschiedenis van verwijten en provocaties aan vooraf gegaan.

Nogmaals, bekijk de zaak eens rationeel en inzoverre de breuk nog herstelbaar is, probeer terug gesprekken aan knopen, ook al betekent dit op de knieen gaan. Trots, en eigen gelijk zijn zowat het laatste wat je in dergelijke situatie nodig hebt.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#20 , 26 jan 2014 00:03

Iemand bij de keel grijpen IN een vredegerecht in aanwezigheid van de vrederechter is geen ....' men mag alles zeggen' is op zijn minst bedreiging ... eerder poging doodslag.

Mariette

#21 , 26 jan 2014 13:00

Zowel zij als haar broer zal hoe dan ook moeten leren om op een volwassen manier met deze verschillen om te gaan.

Nieuwe afspraken maken achter de rug van je broer is enkel een bevestiging van het reeds bestaande wantrouwen en leidt enkel tot meer problemen. Knoop terug gesprekken aan met je broer, hoe moeilijk dat ook mag zijn. Desnoods via bemiddeling.
er moeten toch geen afspraken met die broer gemaakt worden? Er moeten afspraken met de moeder gemaakt worden. Moeder is nog steeds wilsbekwaam. Door over haar heen te bedisselen bestendigt men enkel de dominantie van de broer.

Terug naar “Archief”