bankkaart gestolen 5 weken later

sabrinad
Topic Starter

Re: bankkaart gestolen 5 weken later

#31 , 17 nov 2013 22:22

Dus het gedachtengoed van zo'n bank is: als er bij hen niet wordt ingebroken of iets wordt vernield, dan wissen ze maar. Eigenbelang dus.

Er staat zo'n camerabewakingsticker op de voordeur van de bank, maar niet op de geldmuur buiten. Geldt zo'n sticker op de deur dan enkel voor het interieur van de bank en niet voor de geldmuur want weet eigenlijk niet waar dat geld precies is afgehaald ( binnen of buiten)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
zertyx

#32 , 17 nov 2013 23:08

Zo eenvoudig is het natuurlijk niet. De privacywetgeving en de interpretatie door de commissie is streng in België. Iemand die op reglementaire wijze beelden opslaat moet deze wissen op vrij korte termijn, afhankelijk van de doelstellingen.

Daarnaast moet ik mezelf nuanceren. Wat camerabeelden betreft, voorziet de wet van 21 maart 2007 uitdrukkelijk dat de beelden niet langer dan een maand mogen worden bewaard (tenzij ze dienen als bewijs van een misdrijf, maar ik veronderstel dat dit dan voor het einde van die termijn moet blijken, zoniet worden de beelden standaard gewist na die termijn).

http://www.privacycommission.be/nl/de-b ... de-beelden" onclick="window.open(this.href);return false;

Los daarvan, hebt u al de transactie al betwist via de link die ik u in mijn eerdere post doorgaf? Mijns inziens is dit de grootste kans om iets van uw geld terug te zien.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

sabrinad
Topic Starter

#33 , 17 nov 2013 23:13

Ja hoor, heb het via de link uitgevoerd, maar krijg daar een boodschap: "Opgelet !

Indien uit ons onderzoek zou blijken dat een transactie toch door u werd uitgevoerd zullen wij ons verplicht zien dossierkosten aan te rekenen. "

Hoe kan ik bewijzen dat ik het niet was als het nu 100 procent zeker dat er geen beelden ( meer) zijn.

Wie krijgt het voordeel van de twijfel?

Je zou denken dat sommigen er misbruik van maken. Geld afhalen en langer dan een maand wachten om het aan te geven zodat ze geen bewijs meer kunnen vinden.

Reclame

zertyx

#34 , 17 nov 2013 23:25

Ik denk dat u het voordeel van de twijfel geniet en dat men zou moeten bewijzen dat u het geld zelf afhaalde.

Misbruik is dan wat vergelijkbaar met verzekeringsfraude. Als een verzekeraar fraude kan bewijzen, zit de fraudeur met een groot probleem.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

sabrinad
Topic Starter

#35 , 17 nov 2013 23:38

Maar zal men niet denken: die wachtte bewust langer dan een maand zodat er heel zeker geen beelden meer zijn te bespeuren en we haar moeten geloven?

zertyx

#36 , 17 nov 2013 23:50

Dat denk ik niet. Het is aannemelijk dat u dit pas opmerkte na ontvangst van uw afrekening. Daarnaast had u dan ook beter het geld in een winkel zonder camerabewaking opgedaan indien u uit was op fraude.

Terug naar “Archief”