Hallo,
Ik wens mijn personenwagen te verkopen, nu is er iemand via een kennis die mijn voertuig onmiddelijk wil aankopen zonder dat ik naar de keuring hoef te gaan eveneens is een geldige car-pass voor hem niet noodzakelijk.
De prijs die hij wil betalen is voor mij voldoende, toch als ik de wagen met technische keuring en geldige car-pass zou verkopen kan ik wel meer vragen.
Mag ik wettelijk mijn voertuig zonder technische keuring en geldige car-pass verkopen? Om mij safe te stellen had ik een verkoopsovereenkomst opgemaakt (zie onderaan) is dit geldig en kan mij nadien bij eventueel betwisting mij ten laste worden gelegd?
Graag hoor ik het van jullie
Voorbeeld van mijn verkoopovereenkomst
Verkoopsovereenkomst voor een personenwagen tussen particulieren.
Plaats,………………………….2008 à …………uur.
Ik ondergetekende ………………………….. ……..verkoop mijn personenwagen ……………….. aan Dhr. ……………………………………… ..voor de som van
………………………………………………………………(voluit geschreven en cijfers).
De wagen wordt verkocht met de nodige boorddocumenten en in de staat waarin het voertuig zich bevindt, met de zichtbare en onzichtbare gebreken gekend door de koper.
De koper wenst het voertuig als particulier aan te kopen zonder technische keuring en geldige carpass, dus technische keuring en geldige car-pass ten laste van de koper.
Om het nodige roze document voor het voertuig weer in verkeersomloop te kunnen brengen zal de koper het nodige ondernemen. De koper is op de hoogte dat dit enkel en alleen kan gebeuren met handelaarplaten. Ook bevestigd de koper dat hij het voertuig aankoopt zonder geldige carpass en dat hij geen recht zal uitoefenen op de wettelijke ontbinding van de verkoopsovereenkomst.
De volgende documenten werden overhandigd;
- Gelijkvormigheidsattest
- Oud inschrijvingsbewijs
- Oude carpass (bv: 05/04/2008)
- Laatste technisch keuringsbewijs (datum)
- Onderhoudsboekje
- Carpassje radio of zo als dit er is
De technische kenmerken:
Merk: …………………………………….
Type: …………………………………….
Chassisnr: …………………………………….
Brandstof: …………………………………….
Cilinderinhoud : …………………………………….
Vermogen in kw: …………………
Eerste maal ingebruik : ……/……/……..
Kleur: …………………
De gezamenlijk afgelezen kilometerstand bedraagt ……………….km.
De Koper; De Verkoper
Naam & Voornaam idem
Adres “
Vooraf geschreven “ “
“Gelezen en goedgekeurd” “ “
Handtekening en naam voluit geschreven “ “