Kan er mij iemand helpen, K'zit met een vraag waar ik mee zit.
Het gaat over stuiting, je weet wel om de verjaringstermijn tegen te gaan.
Mijn vraag is als volgt ...
Er een vonnis van 1996 waartoe ik ben veroordeeld tot het betalen van 15.000 euro i.v.m huurschulden.
Nu is het zo dat ik jaren heb afbetaald, maar wegens ernstige ziekte kon ik dat sinds jan 2007 echt niet meer doen.
Ook komt er altijd maar meer en meer bij, ik heb al 11 jaar betaald (in totaal al meer dan 13000 euro) en de schuld is nog altijd hetzelfde

Nu ik weet vroeger was de verjaringstermijn 30 jaar, maar nu is die met de nieuwe wet van 98 teruggebracht tot 10 jaar in mijn geval te rekenen vanaf de laatste keer dat ik heb betaald aan de deurwaarder (nl 15 jan 2007) juist? Of is het 5 jaar voor huurschulden?
Maar wat daarna? kunnen ze telkens blijven stuiten elke keer weer en weer? Of is het max één keer stuiten? Moest dit vonnis van na 1998 zijn dan was het 5 jaar max? Of konden ze dan ook telkens stuiten?
En wat met schulden die zijn aangegaan na de nieuwe wet van 1998? Ik heb bv ook nog een andere schuld, eentje aan een mazoutleverancier met een vonnis van 2005 (Ik heb ergens gelezen dat die verjaren na 1 jaar en ik heb er de laatste twee jaar niks meer van gehoord).
Ik weet het t'zijn heel wat vragen

Groetjes
Babbybelleke (een alleenstaande mamma)