Sedert bijna 4 weken zijn mijn vriend en ik uit elkaar gegaan. Nu is het zo dat ik destijds een dvd speler en pc van hem voor een prikje heb overgekocht. Jammer genoeg heb ik hiervan geen bewijzen.
Nu zit hij me al 3 weken lang via smsjes en mails te eisen dat ik pc moet teruggeven.
Het is namelijk zo dat hij een kleine 10 jaar geleden die pc op zijn werk heeft gekocht en hij beweert dat hij daarvoor papieren heeft getekend dat die pc eigendom blijft van de firma.
Onlangs, de pc zat vol virussen en kon er geen kant meer mee uit, heb ik pc laten herstellen. Wat wil zeggen dat hij geformatteerd en terug geïnstalleerd is.
Dus de naam van de firma (gebruiker) staat er nu ook niet meer op enkel nog mijn naam.
Hij wordt alsmaar grimmiger in zijn mails en berichten en dreigt er zelfs mee om 'verder' te gaan en het op zijn werk aan te geven als zijnde dat de pc gestolen zou zijn.
Is hij aan het bluffen of niet?
Het is ook zo dat hij ontdekt heeft dat ik pc heb laten herstellen, en dat ik natuurlijk terug andere contacten kan leggen. Volgens mij is hij zodanig jaloers dat hij me wat bang begint te maken om die pc terug te geven.
Hij weet goed genoeg dat ik financieel gezien, geen nieuwe pc kan kopen, vandaar dat hij natuurlijk ook niet ophoudt met zijn aanmaningen.
Wat moet en kan ik doen?