Vanmiddag ben ik naar politie gegaan met vraag om PV op te stellen mbt 1 sleutelbos en 1 autosleutel, die sinds woensdag totaal onvindbaar geworden zijn.
Ik vertel hen eerlijk dat ik niet 100% zeker ben, dat ik zelf sleutel niet verloren ben, maar dat ik een ernstig vermoeden van kwaad opzet heb.
Antwoord vd politie: voor nalatigheid van uwentwege wordt er geen pv opgesteld. Tegenstrubbelen was uit den boze, want meteen werd gedreigd met opsluiting wegens ordeverstoring. Dit terwijl ik gans de tijd niet één keer mijn stem verhefd heb. Mijn vraag: kunnen zij dit zomaar afwimpelen?
Mij werd ook ooit een politiedienst geweigerd (welke doet er nu niet toe)
Ik ben naar de site van comité P geweest, heb een e-mail adress gezocht en heb daar mijn situatie in uitgelegd. Ik heb dit vrij bekopt gedaan (zonder mijn naam, zonder gemeente,.. te vermelden) omdat ik niet zeker wist of ik goed zat.
Ik kreeg vrij snel antwoord met enkele extra vragen: gemeente, mijn naam indien ik wou,...
Ik gaf deze en enkele dagen later kreeg ik telefoon van de lokale politie met een verontschuldiging
Dus ik raad je ten sterkste aan indien je (ernstige) problemen hebt met de lokale politie, verdoe je tijd niet neem gewoon contact op met comité P.
Ik raad je wel aan dat je recht in je schoenen staat want van elke zaak bij Comité P wordt een dossier aangemaakt. Maar Comité P zal je zeker serieus nemen en de zaak onderzoeken