oproeping tot minnelijke schikking, verplicht?

didi2008
Topic Starter

oproeping tot minnelijke schikking, verplicht?

#1 , 11 sep 2008 08:02

Ik heb onlangs een oproeping tot minnelijke schikking ivm een factuur die nog niet betaald is ontvangen.
Ik heb ondertussen al contact opgenomen met de advocaat van het ziekenhuis (factuur dus van ziekenhuis) en wacht op reactie.
Heb om een afbetalingsplan gevraagd.

Ben ik verplicht om te gaan naar het vredegerecht als het voor minnelijke schikking is?

Dank je!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Damon Olin

#2 , 21 sep 2008 14:15

Je bent niet verplicht om naar de zitting te gaan, en als je gaat hoef je ook niet akkoord te gaan met de oplossing die de tegenpartij of de rechter voorstelt.

Het is wel aangewezen toch te gaan. Zelfs als er geen regeling kan worden gevonden, heb je je goede wil laten zien. Dit is van belang als je nadien gedagvaard of opgeroepen wordt. Bovendien heb je al een idee van hoe de rechter zal oordelen.

De beste raad die ik kan geven, is al te beginnen met je afbetalingen. Betaal een redelijk bedrag, in verhouding tot de schuld. In Leuven wordt meestal maximum 18 maanden uitstel toegekend.

Lex

#3 , 22 sep 2008 09:41

Ben ik verplicht om te gaan naar het vredegerecht als het voor minnelijke schikking is?
U bent niet verplicht om te gaan...noch om een minnelijke schikking te aanvaarden...maar wees blij dat het ziekenhuis nog geen extra kosten maakte en reeds een dagvaarding liet opmaken...aan u de keuze...

Reclame

Terug naar “Archief”