band van afstamming wijziging...wat met studies?

gmlx85
Topic Starter

band van afstamming wijziging...wat met studies?

#1 , 01 dec 2008 08:58

Hallo,

even een korte situatieschets:

Sedert begin vorig jaar loopt er een procedure om alsnog erkent te kunnen worden als wettelijk kind van mijn biologische(doch inmiddels overleden) vader, daar ik mijn "wettelijke" vader die ik nu heb nooit gekend of gezien heb, om het kort te houden.
Doel van dit is uiteraard de familienaam van mijn echte vader te verwerven.

Nu, ik heb nog plannen om verder te studeren, maar ben momenteel dus aan het werk omdat niemand mij met zekerheid kon vertellen hoe het zit met studiebewijzen, (deel)attesten of diploma's die ik inmiddels (op de "oude" naam) zou behalen.

Hoe werkt dit dan? Let wel, het gaat om een wijziging van de band van afstamming naar verluid, dus niet zomaar even een administratieve wijziging.

Moet ik dan alles opnieuw gaan afleggen/studeren, of hoe zit het precies?
Of krijg je een een "vernieuwd" diploma dan ofzo? of een bewijs van?

Iemand die mij hier een woordje uitleg bij kan geven? :)
Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber

#2 , 01 dec 2008 09:32

Je gaat hoegenaamd niet alles opnieuw moeten afleggen. Een wijziging van afstammingsband verandert enkel de familierechterlijke gevolgen, je wordt niet zomaar een andere persoon. Ik veronderstel trouwens dat je naam pas verandert als je dat aanvraagt, en niet automatisch. Wat je zal moeten doen is, indien je je naam verandert, is een kopie van de akte van de burgerlijke stand waarin je naamswijziging vermeld wordt meegeven met de kopies van je diploma's.

Reclame

Terug naar “Archief”