Wet op de privaty word te vaak misbruikt

Peggy35
Topic Starter

Wet op de privaty word te vaak misbruikt

#1 , 03 dec 2008 04:32

vraagje : vrouwke gaat huis uit - komt in een opvang tehuis van het CAW - de kwestieuze dame gaat daar allerlei laster ( leugens ) verklaren ,heeft de brokkene derde over wie met grote waarschijnlijkheid eveneens die laster en eeroof neergeschreven zal zijn in een dossier op het CAW , het recht te weten welke laster en eerroof er is uitgesproken en of inzage krijgen in dat dossier - met als reden dat zowel het over zijn eigen gaat en eveneens om zodoende enige bewijsvoering van te hebben ?
er word verwezen naar de Wet op de Privaty , ik vind dat die wetgeving daar voor misbruikt word .

wat kan ik daartegen doen ?

met vriendelijke groeten
Peggy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sniper

#2 , 03 dec 2008 13:18

ik zou eerst de wetgeving ivm 'laster en eerroof' eens lezen
dat houdt nl iets helemaal anders in den de meeste mensen denken
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 dec 2008 19:56

tehuis CAW ....

In nogal wat gevallen worden vrouwen die geconfronteerd worden met (intra - familiaal geweld) doorverwezen naar een vluchthuis / CAW

het dossier dat daar wordt opgesteld is een vertrouwelijk dossier - hulpverlening. (valt onder beroepsgeheim)
Ik denk dat de kans dat een derde dat te lezen krijgt zo goed als nihil is
De enigste die dat kan opvragen is ( mits bepaalde procedures) een onderzoeksrechter of hoger

dus het element openbaarheid zie ik niet zo staan en zoals 'sniper' het al verwoorde ... laster en eerroof is wel wat anders

Reclame

Terug naar “Archief”