Beste,
momenteel zijn alle formaliteiten aangaande m'n echtscheiding achter de rug maar er is iets over het hoofd gezien of opzettelijk vergeten wat ik nu pas ben te weten gekomen.
Het zit hem als vogt : Door EOT zijn zowel beiden partijen verplicht al hun vermogens kenbaar te maken. Nu m'n ex heeft op haar werk een groepsverzekering. Dit houdt in dat zij dit geld op het einde van haar carriere kan krijgen. Omdat dit, dat vermoed ik toch, een samen opgebouwd vermogen is, behoort een gedeelte ook aan mij toe of niet. Omwille van het feit dat zij op de bank werkt en vroeger al de bankzaken regelde heeft ze hierover maar stil gezwegen.
Indien dit tot het gezamelijk vemogen behoort heeft ze natuurlijk een serieus probleem denk ik want op pagina 1 van de akte van de notaris staat :
als de echtgenoot of echtgenote enig goed uit het gemeenschappelijk vermogen verborgen houdt verliest ze het volledig recht op dat goed.
Nu is mijn vraag of een groepsverzekering ook tot het gemeenschappelijk vermogen behoort.Alvast bedankt !
stefano