Ik heb een vrachtwagen gekocht die blijkbaar onmogelijk nog door de controle geraakt hoewel me dit belooft was.
Ik kocht de vrachtwagen een maand geleden van een particulier en vroeg of de hij nog door de controle geraakte. Er werd me met veel woorden bevestigd van wel als ik een paar kleine euvels oploste zoals een defecte starterpomp. Ik heb vertrouwen in de verkoper en maak een verkoopsovereenkomst met de verkoper waarin staat dat ik de wagen koop in de staat waarin hij zich bevindt met verborgen gebreken gekend en gekeurd door de koper. Ik zie nu wel dat ik het exemplaar dat ik heb niet getekend is door mij en weet niet of er een tweede is. Ik heb de gekende problemen opgelost en bracht de vrachtwagen naar de garage om na te kijken voor de keuring. Daar krijg ik de mededeling dat dit onmogelijk is om deze nog te laten keuren er is zo veel defect dat de kosten niet te overzien zijn. Eveneens is de vrachtwagen te gevaarlijk om nog de baan op te gaan. Het zijn allemaal gebreken die pas ontdekt worden waneer de wielen er afgaan in een garage. Ik voel me serieus opgelicht. Ik wist dat ik wel wat kosten moest doen maar verwachte niet dat ik oud ijzer kocht. Kan ik hier nog iets in ondernemen of zit ik gewoon met een kat in een zak opgescheept?
Dank en mvg,
Mario
PS: Ondertussen heb ik me geinformeerd en voor een voertuig boven 3'5 ton is een carpas niet verplicht. Eveneens worden deze voertuigen eerst op papier gekeurd. en heb je daarna een maand om ermee naar de keuring te gaan.