Hallo
Wij bezitten een oud huisje in Frankrijk waar we gaan voor de vakanties en dergelijke (4 weken in de zomer en 3 x 1 week in de rest van het jaar).
Om het huis niet leeg te laten staan tijdens onze afwezigheden zijn we in overleg met een echtpaar op pensioen dat de periode dat wij er niet zijn in onze woning zou (gratis) verblijven.
Uiteraard heeft dit voor beide voordelen het koppel heeft uiteraard een gratis woning ter beschikking in een aangename streek en wij hebben de zekerheid dat het huis in orde blijft.
In ruil voor het verblijf onderhouden zij de woning en tuin.
Voordat we dit op papier zouden zetten moet ik wel zeker zijn dat ik hier geen zware fouten maken.
Wat kan er ons gebeuren en hoe kunnen we ons goed indekken tegenover deze mensen.
- Word dit ook aanzien als verhuur (alhoewel wij geen inkomsten krijgen) en zullen wij hier dan op moeten betalen?
- Moeten wij onze brandverzekering aanpassen
- Wat kunnen we best opnemen in het contract?: periodes dat wij het huis voor ons hebben, duur contract, bepalingen ivm onderhoud woning dat het koppel op zich neemt, overeenkomst voor verbruik mazout, electriciteit en water en betaling hiervan enz
Ik zoek vooral te weten wat de risico's voor ons kunnen zijn (bij bv brand, als zij er met onze meubels vandoor gaan enz)
Laat maar weten wat jullie denken
alvast bedankt