voorschot terugeisen

Beluanti
Topic Starter

voorschot terugeisen

#1 , 06 mar 2009 08:29

Wij hebben eind december 2008 een chromé grill besteld bij een autotuningshop en hiervoor 30 euro betaald.
Er was beloofd dat de grill zou binnenkomen op 13 januari 2009, maar is pas sinds vorige week beschikbaar.
Ondertussen hebben we de auto waarvoor deze grill voorzien was verkocht en kunnen wij er dus niks meer mee doen!
Ik heb nu gemaild naar de verkoper met de vraag of hij ons voorschot wil terugstorten, maar hij is helemaal niet vriendelijk en lacht ons gewoon uit.
Wij hebben de keuze hem te gaan halen of niet, maar het is bijna 1,5u van hier rijden, dus...
Wat kan ik hiermee aanvangen?

VOrig jaar hebben wij met diezelfde verkoper ook al problemen gehad. Hij ging ons 2 zijbumpers opsturen voor een golf 2. dat deed hij bijna 2 maand na ontvangst van ons geld, de bumpers waren kapot en het waren 2 verschillende. Wij konden weinig bewijzen, de post had deze zogezegd kapot gemaakt en van de verschillen weet hij ook niks af. Dom van ons om geen foto's te maken.

Anneke

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beluanti
Topic Starter

#2 , 27 mar 2009 08:41

Weet hier nu iemand raad?

Rebel-with-a-cause

#3 , 27 mar 2009 20:50

Hoeveel kost deze grill?
Ik vermoed dat je er 'goedkoop' vanaf kan komen door deze niet te gaan ophalen en ook het voorschot niet terug te eisen.
Waarom hebben jullie die aankoop niet geannuleerd toen de auto verkocht werd?
In feite heeft de verkoper al kosten gemaakt waarvan hij niet zeker s dat hij die grill alsnog kan verkopen.

Als jullie al vroeger problemen hadden met deze verkoper, is het op 'eigen risico' om nog zaken te doen met hem.

Reclame

Terug naar “Archief”