aanbrengen straatnaambord

Carlo
Topic Starter

aanbrengen straatnaambord

#1 , 11 mar 2009 13:26

Geachte,
in een 'uniform gemeentelijke politieverodening' lees ik dat de eigenaars van gebouwen, verplicht zijn om straatnaamborden, verkeerstekens, openbare verlichting enz, te laten aanbrengen.
Kan ik dat wettelijk weigeren?
Dank u bij voorbaat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 11 mar 2009 14:22

Ik vermoed van niet. Nogal logisch, het is hier in B nu al een verwaarlozing van belang. Ik schat dat 20% van de straatnamen niet aangebracht word op de gevels.

En als iedereen dat nu zou mogen weigeren ?

Beachcomber

#3 , 12 mar 2009 10:23

Inderdaad, het aanbrengen van straatnaamborden, verkeerstekens en zelfs straatverlichting kan u niet weigeren (of u moet een geklasseerde gevel hebben).

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 mar 2009 10:29

Zaken van algemeen nut en voor de openbare orde, gezondheid enz kunnen inderdaad aan de gevel aangebracht worden.

Jaren geleden leuke discussie gehad met prof inzake een kabeldistributienetwerk (privé met overeenkomst met gemeentelijke intercommunale) die ( in algemeen belang ?) haar kabel verhuurde aan firma's die er dan alarmsystemen konden op aansluiten - te huur bij kabelfirma.

Ik vond dat zoiets niet kon - prof zij van wel maar spijtig genoeg wat het op het exaam.

Terug naar “Archief”