Situatieschets: ik ben begonnen aan een avondopleiding, waarvoor ik me telefonisch heb opgegeven. De eerste les hebben we een inschrijvingsformulier + contract gekregen. Ik merkte echter dat dit niets voor mij was en heb dit niet getekend en niet ingediend. In de pauze heb ik de les verlaten en achteraf heb ik gebeld om te melden dat ik de opleiding niet wenste verder te zetten. De vrouw waarmee ik belde zei me dat ik een email moest sturen waarin ik aangeef dat de opleiding me niet ligt, en dat ik hierdoor niet wens verder te doen. (heb ik dan gedaan) . Ondertussen heb ik facturen gekregen die zeggen dat ik de helft van het inschrijvingsgeld moet betalen. Ik heb dit echter niet betaald omdat ik ook bewust niets getekend heb... Ondertussen heb ik verschillende malen gebeld met verschillende personen. Laatst zei men dat ik het niet hoefde te betalen (5jan), nu drie maanden later krijg ik een aangetekende brief van het advocatenkantoor om de factuur te betalen.
Nu is mijn vraag of ik verplicht ben om te betalen, aangezien ik de inschrijvingsfiche + contact niet getekend heb. In dit contract stond wel dat men de helft van het inschrijvingsgeld moet betalen indien men de opleiding stopzet. Maar aangezien ik het contract niet getekend heb, vind ik dat ik het niet moet betalen. Het email berichtje is natuurlijk het bewijs dat ik aanvankelijk begonnen ben met de opleiding...
Graag had ik jullie mening gekregen....
Alvast bedankt