Mijn ex man betaalt al 6 jaar hetzelfde bedrag aan onderhoudsgeld voor onze 2 kinderen. Indertijd is in de EOT een bedrag vastgesteld, weliswaar met indexaanpassing, maar zonder verhoging naar leeftijd toe. Ondertussen vind ik dit bedrag veel te laag, ook naar zijn loon toe.
Ik heb geen dwingende reden tot aanvraag van verhoging (mijn levensstandaard is erop verbeterd, aangezien ik al 4 jaar samenwoon ondertussen), maar vind het niet fair dat ik in verhouding maandelijks een veel groter bedrag moet ophoesten dan hij, en dat hij van de zorgen e.d. vanaf is, daar hij de kinderen enkel om de 2 weken een weekendje heeft.
Ik heb hem al herhaaldelijk rekeningen gestuurd, en overzichtjes van maandelijkse kosten van de kinderen - om hem tot inzicht te doen komen, maar hij blijft schermen met onze EOT.
Op mijn aanvraag heeft hij een nieuwe berekening gemaakt van bedrag onderhoudsgeld (zonder mij daarbij zijn gegevens te willen tonen - ik heb de mijne wel gegeven) en hij beweert dat hij zelfs een paar euro teveel betaalt..
Volgens onze berekeningen klopt hier niks van.
Daarbij komt nog dat ik hem (in onwetendheid en naïeviteit) tot en met vorig jaar jaarlijks 1 maandbijdrage heb teruggestort, owv het zomerverlof, waarin de kinderen een maand bij hem verbleven, en ik volgens hem daarom geen recht had op 't onderhoudsgeld van 1 maand.
Ik zou dit graag terugeisen nu, maar vrees ervoor of dit kan. Er staat nochtans letterlijk in onze EOT dat hij dit niet mag eisen...
Heeft er iemand ervaring met soortgelijk verhaal?