eenouder gezag

peetje
Topic Starter

eenouder gezag

#1 , 14 jun 2006 15:14

Hallo ik zit met het volgende, mijn ex man ( een zwaar drank en drugsverslaafde) zit nu opeens weer in spanje. Hij heeft in de 7 jaar dat we gescheiden zijn nog nooit alementatie betaald maar laat ook zeer weinig van zich horen naar mijn dochter toe.
Steeds als ik dingen moet regelen heb ik zijn toestemming nodig omdat we officieel co ouderschap hebben, Nu stemt hij toe om mij het eenhoofdig gezag te geven maar ik hoor de teller bij de advocaten alweer lopen. Is er nu geen manier om dit snel en zonder al te veel kosten te regelen. Ik ben steeds de pineut, ik zorg voor haar maar draag ook altijd de onkosten als ik weer eens gerechtelijke stappen moet ondernemen voor mijn dochter omdat hij het steeds laat afweten.
Moet dit altijd via een advocaat kan ik niet een standaard formulier invullen en hem laten ondertekenen en dat daarna de rechter er een klap met de hamer op geeft want eigenlijk is het een hamerstuk.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Anke
Contacteer: Website

#2 , 14 jun 2006 16:50

Terzake dient een procedure ingeleid te worden voor de rechtbank.

Wanneer u dit zelf kunt, blijven enkel de gerechtskosten te betalen.

Een model invullen is gevaarlijk, gezien zulks onder andere geen rekening houdt met uw persoonlijk situatie.

Ik meen dan ook dat het in uw situatie beter is om een advocaat te raadplegen.

Reclame

Terug naar “Archief”