Enkel glas

Vika
Topic Starter

Enkel glas

#1 , 12 jun 2009 18:27

Geachte,

Ik heb van een aantal mensen gehoord dat men een korting kan krijgen bij het afbetalen van zijn factuur als men een enkel glas in het huurhuis heeft. Klopt het? Bestaat er een wet voor?

Bedankt op voorhand,

Vika

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bartie

#2 , 12 jun 2009 20:12

Welke factuur?
En wat heeft dit te maken met enkel glas?
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

Vika
Topic Starter

#3 , 12 jun 2009 23:07

Jaarlijkssfactuur. Met enkel glas verbruik je toch meer energie, dus dan moet je meer betalen.

Reclame

Rebel-with-a-cause

#4 , 12 jun 2009 23:14

Uit je vorige berichten meen ik te begrijpen dat je met 'jaarijksfaktuur' ofwel de afrekening van de 'electriciteit' of de 'verwarmingsmogelijkheid (gas of andere) bedoeld.
Ik heb nog nergens gelezen of gehoord dat je - doordat er enkel glas in de woning is - korting kan krijgen.
Indien de rekening te hoog is om in één keer te betalen, dien je enkel naar de leverancier te bellen en een 'afbetalingsplan' te vragen. Dit wordt - in de meeste gevallen - snel toegestaan.

Bartie

#5 , 13 jun 2009 00:20

Het tegendeel lijkt mij eerder waar: als men dubbele beglazing heeft of hierop overschakelt, kunnen energiepremies worden aangevraagd. Immers, dubbele beglazing leidt tot minder energiekosten (is dus eigenlijk een investering die dubbel rendeert)...

Als er problemen zouden zijn met de éénmalige betaling van de totaalfactuur, kunt u inderdaad een vraag tot afbetaling richten naar degene die u heeft gefactureerd.

U doet hierbij best zelf een (aannemelijk) voorstel: als u bvb. 5000 euro zou moeten betalen, komt u best niet af met een maandelijkse afbetaling van 75 euro...

Daarenboven stelt u een dergelijke aanvraag uiteraard best schriftelijk, en beter eigenlijk zelfs nog tegen een aangetekend schrijven met ontvangstmelding.

U kan gebeurlijk best zelf reeds starten met de afbetalingen en in de referte telkens de betalingsreferte meegeven met vermelding "(onder voorbehoud - afbetaling)". Zo geeft u blijk dat u zelf ook achter een afbetaling staat, wat steeds in goede aarde valt.

Als de schuldenlast te hoog is tenslotte, kan misschien eens gedacht worden aan een aanvraag tot collectieve schuldenregeling - al moet het dan al om zéér vele en fameuze bedragen gaan en moet een oplossing eigenlijk structureel worden gezocht...
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

Terug naar “Archief”